var pass1="3402

سمفونی مردانه

تجربیات یک نیمه جان

سمفونی مردانه

تجربیات یک نیمه جان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

۸ کاری که زنان بهتر از مردان انجام میدهند... ظاهرا!

پنجشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۶، ۰۲:۰۰ ق.ظ

رهایی از شکست عشقی

برطبق یک تحقیق انجام شده از۱۰۰۰ فرد مجرد، مشخص شده است که مردان در هنگام شکست عشقی، زمان بیشتری را نسبت به زنان در ناراحتی و غم ناشی از جدایی و شکست سپری می کنند. (Journal of Health and Social Behavior)

مهمله، به جد عرض میکنم که مهمله، دستکم تو جامعه ما. تو جامعه ای که متشرعین تا چهارتاشو برای خودشون مستحب میدونن و متجددین چندتا چندتا زیربغل میزنن که دیگه این حرفا مطرح نیست. این که تموم شد میریم سروقت بعدی. مثل بازی کامپیوتری میمونه، مرحله عوض میکنی. اما خانوم ها چی؟ متشرعین و متجددینشون سروته یه جورن. فقط پوششون فرق داره. تازه تا دنیا دنیاس هم «جز جیگر» و «مرده شور» و «سرتخته» حواله طرف میکنن.


رانندگی در شهر

تحقیقات ترافیکی انجام شده در سال ۲۰۱۰ نشان می دهد که ۸۰٪ عاملین تصادفات شهری مردان بوده اند. زنان به سبب رعایت احتیاط، کمتر از مردان دچار حادثه می شوند.

خب اینکه کاملا بدیهیه. وقتی دودستی فرمون بچسبی و سرت نهایتا تا زاویه ۱۰ درجه به طرفین متمایل بشه و سرعتت از ۵۰ بالا نزنه باید امار تصادفاتشون پایین تر باشه. هرچند همینم جای بحثه. چرا که اولا ما معمولا از برخوردای کوچیک و جزئی صرفنظر میکنیم و به «جنسیتش» میبخشیم و دوما بیشتر تصادفات آقایون بواسطه کندی، ناشیگری راننده های خانم و یا اعصابخوردی منزل و محل کارو تحصیل که ازقضای روزگار خانومها باعث و بانیش هستن، ایجاد میشه. یعنی قطعا اگر ریشه تصادفات بررسی بشه، نتیجه آمار به گونه دیگه ای بدست میاد. به علاوه هیچ دقت کردین که عمده تصادفات و خوردگی های ماشین خانومها مربوط به طرفین میشه و نه جلوی ماشین؟ این از همون مشخصات رانندگی که عرض کردم نشات میگیره.


تحصیلات آکادمیک

بر طبق آمار جهانی، دانشگاه ها به ازای هر ۱۰۰ مردی که فارغ التحصیل می شوند، ۱۸۵ زن را فارغ التحصیل میکنند. در سال ۲۰۱۶ میلادی، ۶۱٪ لیسانس ها، ۶۳٪ فوق لیسانس ها و ۵۸٪ فارغ التحصیلان دکترا، زن بودند. (Bureau of Laor)

کلا این نسوان خیلی به مقوله فارغی علاقه دارن، حتی اگر بحث درس و مشق باشه. نمیدونم کدوم شیرپاک خورده ای در کجای تاریخ تو کله این جماعت کرده که راه رستگاری و موفقیت و استقلال از دانشگاه و لای کتابا رد میشه؟ والا این جماعت از لای کتابا که درمیان و میوفتن تو دانشگاه، تازه میوفتن «لای» استادا و دانشجوهای مذکر!!! «لای» اونها هم که گیرنیفتن دیگه قطعا تو محل کار میوفتن. والا تا الان که من دیدم اون جماعتی از نسوان که لذایذ و خوشی های دنیوی رو به نورچراغ مطالعه و خاک تخته ترجیح دادن، به مراتب بهتر و خوشتر دارن زندگی میکنن... لای چیزی هم نرفتن!


آدرس دادن و راهبری

محققان گروهی از زنان ومردان را تحت آزمایش قرار دادند تا آدرس مکان های توریستی محبوب رابدهند و به طور کامل شرح بدهند که چگونه می توان به آنجا رسید. آنها به این نتیجه رسیدند که خانم ها خیلی دقیق تر از آقایان انجام میدهند. محققان معتقد بودند که بانوان هنگام آدرس دادن پس از اندکی مکث و بررسی کل مسیر آن را به زبان میاوردند و این درحالی است که آقایان به محض اینکه از آنها سوال می پرسید، شروع به پاسخ دادن می کنند و در حین پاسخ دادن، مدام خود را تصحیح می کنند. (دانشگاه فیلادلفیا)

آقا این از اساس غلط و بی اساسه. اولا اینکه با وجود اینهمه وسایل ارتباطی مختلف از جمله گوشی هوشمند و وجود جی پی اس، باید خیلی اسکول باشی که بازم ادرس بخوای. به علاوه اخه کی دیده یه مردی از کسی، اونهم یه مونث، آدرس بپرسه؟! ما اصولا اینثدر اشتباه میریم تا درست بشه. اقا من از همین جا اعلام میکنم این تحقیق از اساس کار بیخودی بوده و هیچگونه ارزش عملیاتی نداره.


سرمایه گذاری

مردها بیشتر از زنان در فروش سهام خود دچار اشتباه می شوند و ضرر بیشتر شامل حالشان می شود.مطالعه ای در سال ۲۰۰۹ نشان می دهد که سرمایه بانوان شرکت کننده در بازار بورس بین سالهای ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ با ۱۰٪ رشد همراه بوده و این رقم ۳٪ از رشد کل شاخص بورس و ۴٪ از میزان رشد متوسط سرمایه مردان بالاتر بوده است. 

بله، چرا که نه؟ معلومه آقایون بیشتر و خطرناکتر ریسک میکنن. شما هم اگر درگیر روز زن و مادر و دختر و تولد و هزار مناسبت ریز و درشت دیگه میشدین که مجبور بودین برای همسر و دوست دختر و هر عنوان دیگه ای که به پارتنر کوفتی تون میدین، کادو بخرین تا بلکم اخر شب و توی بستر ماتحت مبارکش به سمتتون نگیره و یکم جذاب تر و لوندتر رفتار کنه، الان امار سود سرمایه اتون سه درصد بالاتر نبود. تازه یادتون باشه که همه اینارو باید در دو ضرب کنین. جرات دارین مادر همسرتون از قلم بندازین. 


حافظه بهتر

۲ مطالعه جدید اثبات کرده اند که زنان ۵٪ بیشتر از مردان قدرت به خاطر سپاری کلمات و چهره ها و تصاویر را دارند.  (سوئد)

اظهرومن الشمسه. به هرحال یه دسته هوش و خلاقیت و ابتکار و نوآوری بالاتری دارن و یه دسته صرفا حافظه... یه دسته قدرت حل مساله دارن و دسته دیگه حفظ شعر. یه دسته مهندس و پزشک و معمار و فضانورد میشن، دسته دیگه پرستار و معلم و مربی مهد. بامزه اینکه حتی توی رستوران ها هم آشپز مرده و صندوقدار زن!! خونه نیستش که هر چی جلوتون بزارن به دندون بکشین، رستورانه. شوخی که نیست اگر خوراک درست جلوی ملت نزارین ورمیشکنید. پس میرید سراغ اون دسته ای که خلاقیت و نبوغ بیشتری داره.



چکش زدن

زنان ۱۰٪ از مردان در واردکردن ضربه توسط چکش دقیق ترند و ضربه را با نیروی متناسب وارد می کنند. (دانشگاه ماساچوست)

از دانشگاهی که تا این حد اسم ضایعی داره انتظار دیگه ای هم نمیرفت. فقط برام این سوال پیش اومده که محققین این دانشگاه چسکی از اساس روی چکش زدن تحقیق کردن یا نه، صدو هفتادو دوهزار کار مختلفو بررسی کردن تا به این یه دونه رسیدن؟!؟ خب اخه جای بحثه دیگه... به عقل جن هم نمیرسه درباب نحوه رفتار و برخورد با میخ و چکش تحقیق کنه؟!! اونوقت ازش رساله هم بیرون دادن! بیکاره ها


گویندگی اخبار

محققان بر این باورند که اخباری که توسط گویندگان زن گفته می شوند،  اعتبار بیشتری را نزد بینندگان اخبار گفته شده توسط مردان کسب می کنند. (سوئیس)

خب بله، اینو منم موافقم. بخصوص اخبار هواشناسی که تمام قد تو صفحه تلویزیون دولا و راست میشن. اما ناگفته نمونه که طبیعیه که وقتی سه چهارم اخبار روزانه هر خبرگزاری ای درباب جنگ، موشک، قتل و تجاوز ، سیل و زلزله و امراض و بلایای طبیعیه... ترجیحا یه خوشگل ترگل ورگل بیاد پشت میکروفن که دستکم خلائق بواسطه دید زدن تن و بدن ایشون یه تفقدی هم به دنیای پیرامون بندازن. میشه اینجوری نتیجه گرفت که زنان بهتر اخبار میگن چون ما مردا ترجیح میدیم به جای گفتن انواع و اقسام روشهای مرگ و میر طبیعی و غیرطبیعی، بشینیم و شمارو دید بزنیم. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۲۴
آقای پدر

نظرات  (۱۱)

سلام اقای پدر
خوبید بعد این مدت ؟ چه خبرا ؟
چه پست عجیب غریبی !! 
از خانوما عصبانی هستی ؟؟ ؛) 
 
پاسخ:
سلام. نه بابا
اون هشت مورد تایبد شده است و توضیحات من صرفا یه شوخیه. البته قبول دارم که رگه هایی از حقیقت هم داره
مجبور بودی آخر سالی همچین پستی بزاری؟؟؟
تمام اظهار نظراتت ناشی از حسادت هست به خانوما
نظرت در مورد تحصیلات آکادمیک باعث شد دوباره به چشم یه موجود چندش آور بهت نگاه کنم
پاسخ:
حسادت؟!! خب گفتنش یکم سخته که من به چیزی یا کسی حسادت کنم. اونم سر این مساله
کلا من به اوقات و احساسات بهاری تو عادت دارم.
هاهاهاهاهاهاهاها
چقدر با این پست خندیدم مرد:-))
اقا میگم با بزرگه اوضاع خوبه؟
کلا همچین با بولدوزر از روی خانمها رفت و برگشتی رد شدیا:-))
طبق مشاهدات من 
۱- اقایون دیرتر مسیله عاطفی حل میکنند.البته بشرطی که واقعا دوست داشته باشن.یا طرفو بخوان.وگرنه این دوست داشتنهایی که امروزه حواله میکنند.منظور نیست.
۲-رانندگی هم که به عنوان یک خانم با دست فرمون خیلی خوب! باید بگم حداقل داخل این مشهد که رانندگی بیشعورانه‌اش معروفه! ۸۰٪ تصادفات آقا هستن! چپ و راست میپیچن جلوی همه تا راه باز کنن برن جلو!!
کمااینکه قبول دارم بعضی از خانمها دچار استرس رانندگی هستن.
۳-تحصیلات اکادمیک، اینو به کتاب «زن بودن» ارجاع میدم.خیلی حرفها هست... .
۴-هاهاهاها..ادرس دادن:-))‌فقط تیکه اخر که:اینقدر اشتباه میریم که برسیم:-))
من خودمو میبینم.همینطوریم! مکث میکنم و با جزییات بیشتری میگم.از جمع اقایون که میپرسم.اولا میپرن توی حرف همدیگه! یکی با دست راست اشاره میکنه و به زبون میگه چپ میری! اون یکی میگه نههه مستقیم بره تا برسه به پل..بعد با خودشون حرفشون میشه:-|
دیدم که میگما!
۵-خانمها هم هدیه میخرنها!! خانمها صبورتر هستن! مثلا دو روز گذشت سود نداد میگن تغییر سهم...اما خانما دنبال ثبات بیشترین.خب مسلما سودشون بیشتره.به جای ایراد گرفتن دنبال خط خانمها برین سود بیشتر دربیارین؛-)
۶-نههههه..اینو‌من از اساس رد میکنم....الان دوتا خانم بیان جلوی منو شما ی سوال بپرسن‌برن.از من بپرسن چی پوشیده بودند؟
میگم:مثلا مانتو سبز با شال پسته ای!
شما:مانتوی سبز استین سه ربع،شال پسته ای خال خالی قرمز!کفش اسپرت سبز! پابند هم داشت.رنگ چشم یکیشون قهوه ای بود یکی مشکی.یکیشون حلقه داشت یکیشون نداشت...سفید و سبزه و ....... !
همینه ک من میگم.روی حرف من حرف نباشه:-))
۷-چکش‌زدن!خب معلومه خانمها بهترن..قطعا ی خانم اقا باهم چکش بزنن بعد دو بار صربه اقا میزنه روی ناخنش!
والا!
بس که بی دقتین و سرسری میگیرین...
۸- اقا جان این بخاطر ارامش زنه...چون تداعی صدای مادر و ارامششه!



خانمها با اقایون برابر نیستند.من اصلا دنبال حقوق برابر هم نیستم و قبول ندارم.تواناییهای خانم و اقا متفا‌وته.چون اقایون حقوقشون یک چیزیه.خانمها یک چیزی دیگه! جفتشون دو انسان مستقل و از طرفی وابسته بهم هستند.زن و مرد یک انسان جدا هستند و باید حق و حقوقشون متناسب با خودشون تعریف بشه.
مشکلم با جامعه اینه:خانمهارو یا برابر با حقوق مرد میگیرند! یا هم به عنوان انسان درجه اولویت۲!
کاش از تواناییهای هم استفاده میکردیم بجای اینکه در مقابل هم بجنگیم...اره! اقایون توی یک سری چیزهایی خیلییی خوبن.خانمها هم یک سری مباحث دیگه خیلییی خوبن.
پاسخ:
خوشحالم که خندیدین، اره اوضاع با بزرگه کاملا خوبه اگر چشممون نزنین.
۱- خودم تاحالا یک یا نهایتا دومورد پیش اومده که به سختی باهاش کنار اومدم ولی به هرحال اومدم. تغییرات در ظرف احساسات خانمها سریعتره چه برای ایجادعلاقه و چه برای قطع علاقه.
۲ قطعا ما مردها بدتر رانندگی میکنیم و توی احترام به قوانین و کلا هرجور قاعده و اصولی ضعیف تر هستیم.
۴- اون آقایون ظاهرا با دیدن جمال شما دستپاچه میشن و گرنه زرتی میگن برو یه وری. خود من همیشه دست به دامن GPS موبایل هستم و نیمی از ایران با همین گشتم.
۵- استدلال من کلا طنز بود.
۶- خب روی حرفت خیلی حرفه! ببین نل جان اصولا مردها خیلی کلی نگرتر از زنها هستن و توجه کمتری به جزئیات دارن. البته اگر اینجا منظورت از شما، خود من باشه میتونه حرفت درست باشه ولی درباره کل آقایون ابدا درست نیست.
۷- این بامزه ترین کاری بود که بین این ۸ تا کار وجود داشت. 
۸- والا من وقتی اخبارگوها و مجری های زن برنامه های خارجی میبینم خیلی به ارامش و مادر و ایناش فکر نمیکنم... یعنی هیچ مردی نمیکنه ها. خخخخخخ...
اون انتهای نظرت کاملا با من هم عقیده است. خود من هم بارها به همین موضوع اشاره کردم که بحث برسر حقوق مشابه و برابر کاملا بی معنی و بی اساسه و جز بازی تبلیغاتی و هیجانی چیزی نیست.
باورم نمیشه اینها نظرات واقعیتون باشه.حتما شوخی میکنین.☺
پاسخ:
قطعا شوخی میکنم.
چطوری کرگدن؟؟؟؟

باز سر سال نویی اون رگت زد بالووووو
خداییش رفتن رو چکش تحقیق کردن؟؟؟ این مورد چکش رو قبول ندارم من بخوام یه ضربه با چکش بزنم کلا یه دایره دورش میزنم به جز خود نقطه مورد نظر، اما چکش رو در مواقع لزوم بسیار خوب و دقیق به سمت کله مبارک اشخاص پرت میکنم!
اون شکست عشقی رو درست تحقیق کردن:) دیدم که میگما:)) یکیش حاجی الی
در مورد حافظه هم کاملا درست تحقیق کردن چطور یه چیزی که بهتون میگیم میگین واااای اههههه دیدی!!! یادم رفت (هرچند مصلحتیه)خب نتیجش میشه همین
آدرس!!! والا من ندیدم مردی آدرس بپرسه کلن چون همه چی دان هستین براتون زشته آدرس پرسیدن، والا آقایون کسر شان شون میشه حتی از رو جی پی اس نگاه کنن، کلن همه جا رو بلدن همه چی هم میدونن (بلدم بلدم بلدم)، تهش هم میرسه به جمله معروفه "حالا اگر گم شدیم تو غر بزن و اعتراض کن" 
بقیشم حسش نیست بیام برات شفاف سازی کنم، فعلن همینا خوبه، گفتم از گمراهی نجاتت بدم

کلا نتیجه:
1-جز مورد چکش تمام نتایج درست است:))
2- من خوبم همه بدن
3- سال نو پیشاپیش مبارک دوست قدیمی امیدوارم 97 برات زیباتر و شادتر و پر رونق تر از 96 باشه


پاسخ:
قربان شما الی جان.
واقعیتش همه اش تحقیق شده و تایید شده است حتی اون قسمت چکش زدنش. حالا ممکنه درمورد برخیش به طور شخصی متفاوت باشیم.  مثلا حافظه خودم خیلی خوبه و دوست مونثی دارم که حافظه اش به اندازه حلزون هم نیست و حتی گاهی احساسش هم فراموش میکنه... 
سال نوی شما هم مبارک. من امسال عید پرسفرو شلوغی دارم و پیش بینی میکنم حدود ۸ هزار کیلومتر تو این ایام رانندگی کنم. شاید سفرنامه بامزه ای هم نوشتم.
ماشالله ماشالله بزنم به تخته.بزنم به تخته...اسپندو اشتیش کنین
.چشم نخورین ایشالله.هرکی نگه ماشالله بترکه ایشالله:-))

بیا خودت ۴امین مردی هستی که مورد ۶بصورت مستقیم بیان کردی:-)
بقیه هم بهشون میگی میرن توی فاز انکار اما در عمل همینن!
مورد۸ هم فک کن گوینده رادیویی باشه:-))
مسلما یادی از مادرش هم میکنین! مشتاق دیدن مادر گرامش هم هستین:-))
یا هم گاها به پدر و همسر اون فرد فکر هم میکنین!

دیگه اینکه سال نو پیشاپیش مبارک اقای پدر!

اقا ی اسمی بزار صدایت نماییم..اقای پدر بهت نمیاد! ادم یا اقای پدر زیزیگولو میفته.یا هم پدر پسر شجاع که خودش هویت نداشت.
کرگدن هم ی جوریه..بلانسبت شما...نویسنده=حیوون!!!
قبلا میخاستی عوض‌کنی اسمو..یادمه.

حالا اگر شما دوست داری ما به همین اسامی قابل ذکر‌صدات میکنیم دوست من:-)

دیگه اینکه سفر خوش بگذره:-)
پاسخ:
اون سه تای دیگه تز هیزباشی شون بوده نه ریزبینی. روش فهمیدنش هم خیلی راحته. ببین به مسایل دیگه ای غیر از خانم ها چه طور نگاه میکنن و همه چیز رو اینقدر موشکافانه و نکته سنجانه میبینن یا نه!؟
والا من هیچوقت به این موضوع فکر نکرده بودم کلا برای هیچ گوینده و مجری و هنرپیشه و اقوام و بستگانش فکرو فانتزی نداشتم. 
ممنون از تبریک سال نو و امیدوارم شما هم همینجوری باشین. همینی که هستین. در عین حال سلامت و شاد و پرپول هم باشین
والا چندتا مشکل هست، اول اینکه این جا افتاده، دوم این اسم نباشه چه اسمی بزارم؟
سفرات خوش
شیراز هم بیا، خوشحال میشم میزبات تو خانوادت باشم
سفرنامه رو حتما بنویس
پاسخ:
ممنون الی، امسال برای دومین باره که در ده سال گذشته، لحظه سال تحویل شمال نیستیم! و راستش خیلی خیلی خیلی ازش دوریم.
ممنون از لطفت، اون سمتی نیومدیم. 
سلام
چقدر دیر به دیر پست گذاشتین 
کلا ما خانوم ها رو له کردید که
منتها چون مزاح بود گیر نمیدم 
اینا به کنار اینا چه بیکارن میرن دنبال این جور تحقیقات مسخره ای که چی بشه
واضح هستش که مردها در یکسری کارها موفق ترند و خانوم ها هم در یکسری کارها البته اینها هم به خاطر ژن و ذاتشونه که خداوند در نهادشون قرار داده و نباید به این موارد بالید دیگه بیشتر از این حوصله ندارم حرف بزنم😊
پیشاپیش سال نو مبارک ایشاالله سال خوبی واسه هممون باشه سفر خوش بگذره  

پاسخ:
سلام، تو دیر اومدی چون کلا داشتم کرکره رو میدادم پایین!
ظاهرا که فقط همین ۸ تا کاره که بهتر میتونین انجام بدین! خخخخخخخ
سال نوی خوب و پر از شادی و سلامت و ارامش و پول داشته باشین.
با احترام سال نو مبارک اقای پدر عزیز و دوستداشتنی :)
لحظه هایتان همراه با عشق و سلامتی 🌷🌺🌸🌱🌻
شاد باشید . 
پاسخ:
سلام ستاره خانم.
ممنون از پیام مهربونتون 
امیدوارم شما هم همینطور پرشور و نشاط سال رو بگذرونید
سلام سال نو رو بهتون تبریک میگم موفق شاد پرانرژی باشید و سالی سرشار از موفقیت و عشق و سفر های لذت بخش و تفریحات دل نشین براتون ارزو میکنم 
پاسخ:
سلام دوست خوبم، ممنون که در اولین ساعات سال جدید به من سرزدین و ممنون که اینهمه چیزهای خوب برام ارزو کردین. امیدوارم شما هم سال بهتر و شاد و سلامتی داشته باشین
پسر تو محشری:)

خیلی پست خوبی بود. دمت گرم
پاسخ:
به محشری شما که نمیشیم. کیش خوش گذشته دیگه؟ 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی