var pass1="3402

سمفونی مردانه

تجربیات یک نیمه جان

سمفونی مردانه

تجربیات یک نیمه جان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

طعم گس زنانگی

شنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۳۶ ب.ظ

۱- به نظرم موقع خلقت جنس زن یه چیزی اشتباه شده... یا برق رفته و مواد خوب ترکیب نشدن و یا یکی شیطنت کرده و یه چیزی کم یا زیاد اضافه کرده. وگرنه نباید اینجوری میشدن. نباید تا این حد خودشون آزار میدادن یا جنس دیگرو سردرگم میکردن. 

۲- برام جالبه که خانم ها(برخی) از یه سنی بزرگترین دغدغه و ناراحتیشون، تنهایی و نیافتن شریک و غمخوار از جنس دیگه است و اونو بزرگترین غم عالم میدونن اما وقتی بهش میرسن و ترکیب اتفاق میفته، کلا یادشون میره. چرا که اونقدر دغدغه های جورواجور پیدا میکنن و اونقدر درگیر ریزه کاری ها و مشکلات زندگی میشن که اصلا یادشون میره. نمیخوام قضاوت کنم و مثلا بگم این بواسطه تکامل فکری یا تعارض رفتاری بوجود میاد، نه. فقط میخوام بگم همیشه مسایل مهمتری هم هست.

۳- نمیدونم تا حالا به این موضوع توجه کردین که جنس مذکر ترجیح میده از روابط جنسی خارج از چارچوب خانواده، بخصوص قبل از ازدواج صحبت کنه (حتی پیاز داغش هم زیاد میکنه) و نه روابط جنسی زناشوییش در حالیکه جنس مونث به راحتی درباره این روابط، چند و چون و کم و کیفش، بعد از ازدواج صحبت میکنه؟! 

۴- آقایون، خانم ها، در اسلام نه تشابه حقوق و زن و مرد وجود داره و نه تساوی و نه برابری. حالا هی توی کتاب دینی یا بینش اسلامی یا هر چیز دیگه ای که الان اسمشه، تو کله بچه های مردم میکنن که در اسلام تساوی حقوق زن مرد وجود دارد و نه تشابه. بعد کلی دلیل و برهان میارن که این به دلیل تطابق با شرایط خلقت و روحیات و زیستی زن و مرد بوجود اومده. اینا قصه است برای من و شما تا درمقابل هجمه عجیب و غریب غرب آمپاس نشیم. ولی واقعیتش اینه که هرجای قران و اسلام رو که نگاه کنی به مرد و حقوقش بیشتر بها داده میشه... به جای اینکه هی تو سر خودتون و خودمون بزنیم، بهتره اینو بپذیریم و باهاش کنار بیایم. دنیا جای بهتری برای زندگی میشه.

۵- به شخصه اعتقاد دارم زن بودن به مراتب سخت تر از مرد بودنه. هیچ ربطی هم به جامعه و کشور و نژاد و مذهب نداره. هر جای هستی که بشری وجود داره، مونث بودن دردسرهای بیشتری داره.

پی نوشت:

- عنوان پست علیرغم اینکه متناسبه اما از روی وبلاگی به همین نام برداشته شده. یکی از قدیمی ترین وبلاگ هایی که میخونم و اتفاقا برام قابل احترامه. اما تا بحال کاملا خاموش بودم.

- اینو برای مورد۴ و ۵ میگم. همراهان حضرت عیسی(ع) ۱۲ مرد و ۲ زن بودند. اما فقط مردها رو به عنوان حواریون معرفی میکنن. اینم از مسیحیت که بیش از همه دم از حقوق زنان میزنه.

- حفره گمشده تکامل انسان، همونی که ازش به حلقه گمشده داروین نام برده میشه، جایی بین انسان های نئاندرتال و انسان کنونیه. نئاندرتال ها آخرین نسل انسان های میمون گونه بودند. خنده دار میدونید چیه؟ شواهدی وجود داره دال بر زن سالار بودن جوامع نئاندرتال!! یعنی خدا یه جایی تغییر عقیده داد؟

- این پست اساسا به درد قرار گرفتن در وبلاگ "عقاید یک کرگدن" میخورد تا اینجا. ولی چه کنم که فعلا تعطیلش کردم. پس اگر کمی گزنده و تنده، این بار تحملم کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۰۸
آقای پدر

نظرات  (۳۹)

اره زن سالاربودن,تصورکن,جالب میشه ها!
افرین,بنظرمنم زن بوذن سختتره,نه بخاطرجامعه واینها,بخاطرجنس زن بودن
بامورداولتم موافقم,خیلی دیذم تواطرافیانم
تواسلامم تساوی حقوق زن ومردنیست,بات موافقم,همش الکی میخان توجیه کنن!!اما من نمیتونم بااین موضوع کناربیام,اصلا!البته کاری هم نمیتونم بکنم.
ودراخر؛خیلی خوب مینویسی دوست من
پاسخ:
به نظرم در مورد سخت بودن زن بودن همه متفق القول باشن. 
نه فقط تو اسلام، بلکه توی عرف و قانون هم نیست.
ممنون بابت تعریفت
4- قبول کردنش همراه با سرخوردگی و افسردگی چه سودی داره!
5- بله درد مادام و فراگیر زن بودن! البته در این جبر جفرافیایی کمی بیشتر این درد محسوسه
1- ما خودمون رو آزار می دیم؟! جنس دیگه رو سر در گم می کنیم؟! نمی فهمم اصلا واضح نیست...
پاسخ:
۴- باهات موافق نیستم. اگر از اول قبول میکردین الان بهش عادت کرده بودین و افسرده هم نمیشدین
۵- این قسمتو موافقم. 
۱- زن ها احساسات و گاها تفکراتشون به طرز غیر معمولی نشون میدن
زمانی که بعد از 10 ماه از همسرم میخواستم جدا شوم و کارم دادگاه و پاسگاه بوود فهمیدم زن ینی زجر .وحشتناک میشه پیدا کرد تفاوت این دو جنس را
پاسخ:
والا ما هم که نمیخوایم جدا بشیم اینو فهمیدیم
همه ی موارد پستتون یه طرف اون قسمت قبول  داشتن زن بودن سختتره یه طرف همین خودش توازن لازم رو توی مطلبتون بیان میکنه برقرار میکنه.
آره زن بودن سخته من که کاملا" حسش کردم!
پاسخ:
به نظرم خیلی از آقایون این مساله رو قبول دارن.
چی رو قبول کنیم? !!! اینکه به حقوق زنها کمتر از مردها بها داده میشه یا اینکه زنها مستحق این تبعیضن??!!! 
از شما بعید بود
به نظر من نباید قبول کنیم چون هم به خودمون ظلم کردیم هم به نسل زنهای بعد از خودمون. اگه مادران ما نمیپذیرفتن وضع ما الان این نبود ! 
پاسخ:
هیچ کدوم، حرف من با نظرات دیگران قاطی نکن، این واقعیت رو بپذیرین که حقوق پایین تر و کمتری براتون قائل شدن. خب اینکه خیلی واضحه، اصلا همه دعواهای حقوق زنان و فمنیست بخاطر همینه. فقط مساله اینجاست که بیشتر این مباحث توی غربه که اتفاقا آزادی عمل زنان بیشتره. اما جامعه ما، علیرغم محدودیت های بیشتر، خاموشه، یا نهایتا در حد نق و نوقه. 
برای همین میگم من به شخصه اعتقاد دارم باهاش کنار بیاین. 
4- اوه خدای من! چه دنیای خوبی می شد اگر قبول می کردیم و چقدر برای شما مردها بهشت برین؟! نه؟! ...
نه آقا من شخصا هرگز قبول نمی کنم و برای تساوی حقوقم تا جایی که بتونم تلاش می کنم و مبارزه می کنم
من حداقل در نسل بعد از خودم در فرزندانم این تفکر و فرهنگ تساوی حقوق زن و مرد رو نهادینه می کنم!
شما دوست دارید حقتون رو بخورند یه آبم روش؟! بعد بگید از اول باید قبول می کردم؟! دوست دارید رد جامعه به عنوان یه جنس دوم با شما برخورد بشه بعد دم نزنید بگید خو از اول همین بود؟! پس تعالی فکر و روح بشری چی می شه؟!

1- غیر معمول بودن دلیل بر آزار دادن خودمون نیست! اینکه شما با رفتارهیا غیر معمول ما سر در گم می شید مشکل شماست!
در ضمن با اصطلاح غیر معمول موافق نیستم! کی ملاک تشخیصی برای معمول و غیر و معمول گذاشته؟! شما که سر در گمید؟!
پاسخ:
۴- برای من، برای ما فرقی نمیکرد، اما قطعا برای شما فرق میکرد. به علاوه بحث اصلی این بند، اینه که اساسا دین اسلام هم چنین تعاریفی ارائه میده، رکن اصلی تعریف قانون و شرع و حقوق در جوامع اسلامی چنین تعبیری داره، اصلا فکر کردین چرا فعالان حقوق زنان در کشور های اسلامی تا این حد مورد غضب قرار میگیرن؟ حالا شما وایسا باهاش بجنگ، اصلا مهمون من باش، نتیجه این خشمی میشه که الان در وجودت ریختی. 
۱- به نظرم تا همین جا هم من با زنان و دختران بیشتری سروکار داشتم تا شما ، اتفاقا آدمهایی که نیاز به تحلیل خودشون داشتن. اما وقتی حس میکنم با تعصب و تندخویی دارید صحبت میکنید، فکر نمیکنم جوابی بدم. 
شما میتونین کنار بیاین? اگر جای زنها بودین به این حرف چه واکنشی نشون میدادین? مگه ما دکمه داریم که خاموشش کنیم? اگر حرفمونو بزنیم یا به قول شما نق مون رو بزنیم خیلی بهتر و موثرتر از اینه که خاموش باشیم  و به تباهی نسل آینده ،اعم از مرد و زن با سکوتمون دامن بزنیم. اگر هیچکس هیچ نقی درباره این مسئله نمیزد ذهن شما حتی به عنوان یه مرد در این مورد خاموش میشد? جواب هرچی باشه موید حرف منه. اگه بگین خاموش میشد میفهمیم که این نق ها بی فایده نبوده اگر بگید در هرصورت با تفکر به این نتیجه میرسیدید میفهمیم که زنها هم نمیتونن جلو فکر کردنشون رو بگیرن. الان شرایط زنها با ۱۴۰۰ سال پیش یکیه? درسته که کند ،اما تغییر کرده و اگه خیلیها این شرایط رو نمیپذیرفتن و باهاش کنار نمیومدن و در مقابل نسل بعد خودشونو مسئول میدونستن  از این کندی کاسته میشد. کنار اومدن مساوی هست با سکوت کردن و این درست نیست  البته به نظر من. 

پاسخ:
این که من این بحث رو مطرح میکنم و خودم ادعا میکنم که حقوق نیمی از افراد بشر تا به حال نادیده یا کمتر دیده شده، درنظر گرفته شده ایا بخشی از اون فرایند کند تغییر نگرش نسل های آینده نیست؟ 
این به نظر شما مضحک نیس که این نابرابری ها رو قبول کنیم که راحت باشیم؟! بعد تو جامعه، سر کار، دانشگاه هر جایی که می ریم راه به راه به ما توهین بشه و حقمون رو بخورن! خوب من قبول کردم مثلا، با این آگاهی با این ذهن هوشیار چه کنم؟! ببندمش، زنجیرش کنم که نفهمه؟!
فرقش برای ما می دونید چیه مثل گوشفند سرمون رو بندازیم پایین و به روی خودمون نیاریم این نابرابری رو با قند برای خودمون نشخوار کنیم!
می دونی! من این حرص خوردن رو این مبارزه رو به اون نشخوار کردنه ترجیح می دم!
لژ کلوم اینکه نمی شه جلو فهم و آگاهی رو گرفت.. فهم و آگاهی با خودش درد به ارمغان می یاره و این درد به مراتب برای من شیرین تر از خودم رو به ندونستن و نفهمی زدنه!
در ضمن تصور اشتباهیه که نسبت به من با زنان و دختران بیشتری سر و کار داشتید! وقتی فیلد کاری من رو نمی دونید!!
و البته باز هم تصور اشتباهیه که با تند خویی و تعصب صحبت کردم! من دارم نظرم رو می گم و ادبیات کلامم کمی کوبنده است.
پاسخ:
نیوشا، اتفاقا مضحکه. حرف اصلی من در واقع همینه که حقوق زنان نادیده گرفته میشه. میخوای یهذبار دیگه پست رو بخونی؟
هرچند بهونه ای شد تا بیانیه خودتو صادر کنی.
چه عجب بلاخره یه مرد قبول کرد که زن بودن سخته و در مورد اول باید بگم بخاطر جامعمونه که اولش ناراحتن که به یه سنی رسیدن و تنهان ، چون یه مرد تنهایی هر کاری بخاد میتونه انجام بده ولی توی همین جامعه یه زن تنها خیلی کارها را نباید و نمیشه که انجام بده و بعضیها فقط بخاطر اینکه مجوز اینکارها را پیدا کنن تن به ازدواج میدن و بعدم این میشه که چیزهای دیگه ای براشون الویت میشه
پاسخ:
اوکی، به نظرم داری درست میگی اما فکر میکنم دلایل دیگه ای که ریشه روانی و شناختی دارن هم باید وجود داشته باشه
آقای همکار پستت خیلی جالب بود.
خانوما،آ تیییییشی،نشید ،خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل،
غیر مستقیم آقای همکار رو درک کنید😋😋😋😋😁😁😁
پاسخ:
ممنون از لطف شما.
به نظرم بعضیاشون میخوان خفم کنن

 با توجه به روندی که در جهان وجود داره، پستی که گذاشتید نه گزنده ست و نه تند، این حرف بی انصافی در حق نوشته ی شماست. اما اونچه در مورد این پست صادق تره، اینه که مملوء از مغالطه است. نه مغالطه در معنای عرفی و رایجش، بلکه مغالطه در معنای علمی و دقیقش.

صرفا جهت مثال عرض می کنم، درباره ی جمله ی (همراهان حضرت عیسی(ع) ۱۲ مرد و ۲ زن بودند. اما فقط مردها رو به عنوان حواریون معرفی میکنن. اینم از مسیحیت که بیش از همه دم از حقوق زنان میزنه.)

باید بدونید که مسیحیت هرگز در هیچ زمانی دم از حقوق زنان نزده، مساله ی حقوق زنان در غرب تاریخی به قدمت کمی بیش از یک قرن داره، و این تاریخ رو زنان و مردانی ساختند که صرفا نام مسیحی داشتند، اونم نه فقط کاتولیک ها، بلکه پروتستان هایی که از دل رفورمیسم لوتری زاده شدند و کمترین شباهت رو با مسیحیت اولیه و صد البته تحریف شده داشتند.

لذا بدون اینکه بخوام به اسناد تاریخی درست یا غلط بودن جمله ی اولتون یعنی (همراهان حضرت عیسی(ع) ۱۲ مرد و ۲ زن بودند. اما فقط مردها رو به عنوان حواریون معرفی میکنن.) اشاره کنم، چنین دلیلی اساسا ربطی به اون نتیجه گیری که کردید نداره.

یک توصیه دوستانه: گاهی ما درباره ی موضوعی نظراتی شخصی صادر می کنیم که اون موضوع به نحو دقیق و علمی و مستند در حیطه های آکادمیک یا پژوهشی و تاریخی توسط افراد متخصص بررسی شده، در اینجا ارائه ی نظر شخصی مثل این میمونه که بگیم: به نظر من مریخ هیچ عنصر حیات بخشی نداره و صد در صد خالیه! این حرف غلطه، چون اساسا نظر شخصی در اینجا ملاک نیست و ارزشی نداره، شما باید دلیل علمی و منطقی ارائه بدین، چون طبق اخرین نظر تاییدشده، در مریخ اندک نشانه های حیات کشف شده.

مساله ی پست شما هم از همین دست مسائله و این کافی نیست که شما بگید (اینا قصه است برای من و شما تا درمقابل هجمه عجیب و غریب غرب آمپاس نشیم.) این فقط نوعی حرف دم دستی، غیرمنطقی و رایج درباره ی موضوعی دقیق، دارای مستندات مستدل عقلی و بررسی شده است. جسارتا اگر توانایی دارید دلایل و ادعای اسلام رو نقد علمی کنید تا جواب درست و یا حداقل منطقی بشنوید. وگرنه شبیه همون داستان مریخ تنها لبخند به لب شنونده میارید.

پاسخ:
جسارتا این یه مقاله علمی یا فرهنگی نیست ها. به علاوه شما اصل پست رها کردید و دست گذاشتید روی پی نوشت که اونهم صرفا برای تاکید به بی توجهی از ابتدا و منشاء، عنوان شد. نکته نغز کامنت شما همین جاست که اتفاقا سخن منو تایید میکنه که صرف نظر از صحتش، مساله حقوق زنان در غرب قدمتی کمتر از یک قرن داره... فکر نمیکنید این موئد حرف اصلی من مبنی بر بی توجهی به مضمون باشه؟
ایکاش شما دوست عزیز به جای توجه به حواشی موضوع، به اصل موضوع توجه میکردید. به علاوه، جایگاه، نویسنده و مخاطبان مطلب رو هم در نظر میگرفتید. درثانی صراحت لهجه من به معنی عدم بررسی موضوع نیست.
و البته توصیه دوستانه من: نوشتن یک مطلب یا کامنت برای نویسنده، اون هم در یک وبلاگ شخصی، بدون گرایش و مرزبندی تخصصی، صرفا به جهت ابراز عقیده شخصی و البته تشویق به ادامه روند نوشتنه و نه برون ریز اطلاعات. 
++الهام های عجیب و غریب وبلاگ من روز به روز دارن افزایش پیدا میکنن!!

من متوجه جوابتون نشدم متاسفانه
پاسخ:
پست من بخشی از همون فرایند کند ارتقای حقوق زنان به حساب میاد، دستکم بیشتر پستم
خانم الهام 🌹
آ قای همکار فقط یه پست گذاشته نه روحانی هستن،نه پدر مقدس و نقاد دین ،برای دل خودشون مطلبی گذاشتن وبه نوعی واقعیت جامعه امروز ماست ،اگرچه تلخ و گزنده  و مرد سالار ،ولی واقعیت .
چه خوب بود اگر ما دادگاهای تفتیش عقاید که دیگه منسوخ شده رو جمع می کردیم وبه جای اون به خود انسانی بها می دادیم با تو،هم هستم آقای همکار ،که حتما خواهر مادر و دختر دارید و دیدید که چقدر حق زن به خاطر جنسیتش به فنا رفته 😭،پا تو از تو کفش خانوم ها بکش بیرون😱 
اگرچه آ قای همکار محترم، (جسارتا عرض میکنم زبونشون دراز تر از این حرف ها است و خودشون از پس جواب دادن  بر میان)😁
پاسخ:
مردسالارانه نبوداااا...
الان مثلا از من طرفداری کردی؟!!
طعم گس زنانگی!!! چه عنوان جالبی!!
دوست داشتم این پست رو چند بار خوندمش 
شاید از نطر بعضی خوشایند نباشه اما واقعیت همینه این ظلمی هست که روا شده خودمون هم بهش دامن زدیم! فراموش نکنیم که اسلام زمان 1400 سال پیش برای عرب جاهلی نازل شد که دخترانش رو زنده به گور میکردطبیعتا برای اونها نمیشد از تساوی و برابری حرف زد!!! اما خود اسلام احکام ثانویه ای هم قرار داده که با گذر زمان بشه خیلی از چیزها رو عوض کرد قرار نیست نوع نگاه به زن به بهانه دین همون قوانین 1400 سال پیش باشه!! خود اسلام اجازه انعطاف داده! حالا اینکه عده ای به اسم مسلمون و به نام اسلام سعی میکنن همون قوانین رو بدون تغییر اعمال کنن و فقط داعیه برابری داشته باشن نقص از اوناست ! ما هم بهتره افکارمون رو یکم منعطف کنیم و خودمون اول بتونیم به جنس خودمون و حقوقمون احترام بزاریم! متاسفانه گاهی ما زنها در نتیجه تربیتها و قوانین نانوشته سنتی ظلمی به خودمون میکنیم که قانون نمیکنه! اکثر تحت تعالیم عمه بلقیسی جامعه به خودمون ظلم میکنیم کاش این تفکرات عوض شه!! اول بهتره نوع نگاه خودمون رو عوض کنیم بعد از جامعه انتظار داشته باشیم برامون کاری کنه
پاسخ:
خیلی خوب بود الی، خیلی خیلی خوب بود.
دو تا نکته درست که بهش توجه نشده بود. ممنون.
من برا حرف زدن و بیانیه صادر کردن نیاز به حضور و نوشتن در وبلاگ شما ندارم...
در عین رعایت ادب به راحتی توهین می کنید :) خوبه دوست دارم این خصوصیت زیرکانه رو!

شما مثل اینکه حرفای خودتم یادت می ره!
قسمتی از نوشته شما: "ولی واقعیتش اینه که هرجای قران و اسلام رو که نگاه کنی به مرد و حقوقش بیشتر بها داده میشه... به جای اینکه هی تو سر خودتون و خودمون بزنیم، بهتره اینو بپذیریم و باهاش کنار بیایم. دنیا جای بهتری برای زندگی میشه."
در عین اینکه به ظلم شدن به زن ها اشاره کردید از طرف دیگه زن ها رو دعوت کردید به پذیرفتن موضوع و کنار اومدن باهاش..
من در کامنت هایی که گذاشتم قسمت اول رو تصدیق کردم، و نظر مخالفم رو با قسمت دوم بیان کردم!
ضمناً وقتی مطلبی رو می نویسید که چالش برانگیزه باید نظرات موافق و مخالف رو توامان پذیرا باشید نه اینکه نظر موافق رو براش تعریف و تمجید بذارید و برای نظر مخالف .....!
پاسخ:
من توهینی نکردم فقط ظاهرا شما چندان تحمل عقیده متفاوت با نظر خودتون رو ندارید و تمام سعیتون رو میکنید که حرف خودتون به کرسی بشونید. چرا که من از اولین کامنت شما فقط یه بند رو نپسندیدم که همون هم مورد مناقشه شما شد، پس این شما هستید که باید درباره نگرشتون نسبت به نظرات مخالف عقیدتون، تغییر رویه بدید.

سلام آقای پدر خوبید خدا قوت
تساوی حقوق یا تشابه حقوق فعلن من سر کار هستم خوابم میاد

پاسخ:
خسته نباشید
اینکه میگید زن بودن سختر از مرد بودنه دقیقا همینطوره از هر نظر که فکر بکنی والبته تو کشورهای سنتی ومذهبی سختتر هم میشه
اساسا حقوق زن تو دست مرد .از نفقه ومهریه بگیر تا نوع برخورد وبراوردن نیاز ......
حالا اگه مردی منصف بود زن حقوقش رعایت میشه واگر مرد بخواد از امتیازهاش سواستفاده کنه که دیگه واویلا .تو کشور ما هیچ قانون محکمی نیست که حق زن رو بگیره
اینکه میگید بپذیریم خوب حق دارید این حرف از ی مرد بعید نیست گر چه زنها هم مجبورن بپذیرن ویا مدل زندگیشون رو تغییر بدهن که در نهایت تاثیر کمی داره

اینکه تعجب کردید از برخورد خانمها بعد از ازدواج بخش عمدش بر میگرده به مردها ورفتارشون
اون قسمت میمون رو هم چیزی نفهمیدم
راستی شما به عنوان ی مرد میدونید چرا خدا اینقد به مردها امتیاز داده
چرا اینقد رو مردا حساب باز کرده
اخه چرا
مردا موجودات منحص به فردین ؟
پاسخ:
من با تمام حرفات کاملا موافقم.
برای سوالت هیچ جوابی ندارم ولی برعکس حرف کلی ادیان الهی، که اعتقاد دارن، تعالیمشون حقوق مساوی برای زن و مرد در نظر گرفته، اتفاقا کاملا مخالفم با این حرف، همون جوری که خودت گفتی حتی حق و حقوق زن در اختیار مرد قرار گرفته. من نمیدونم...
ادیان من دراوردی غیر الهی که از اینم بدتره.


من اگر تحمل نظر مخاف رو نداشتم مجدد سر نمی زدم اینجا تا این گفتمان رو ادامه بدم!
گفتمان، نه مناقشه!!

هرچند بهونه ای شد تا بیانیه خودتو صادر کنی. این جمله ای هستش که در جواب کامنت من گذاشتید و از نظر من یه بی احترامی محترمانه است!

وقتی نظر مخالف من می شه مناشقه برای شما در واقع این شما هستید که تحمل نظر مخالف رو ندارید.
کامنت ها رو دوباره چک کنید .. افرادی که دقیقا راجع به این قسمت پست شما نظر دادن، همین قسمت که گفتید: "به جای اینکه هی تو سر خودتون و خودمون بزنیم، بهتره اینو بپذیریم و باهاش کنار بیایم. دنیا جای بهتری برای زندگی میشه." تقریبا با این قسمت حرف شما مخالفت کردن! یا همه این افراد که فکر کنم سه یا چهار نفر باشن از بین نظرات نوشته شما رو اشتباه متوجه شدن یا شما طوری نوشتی نظرت رو که باعث ایجاد شبه در دریافت ما شده...



پاسخ:
بله، شما درست میفرمایید.
سلام ، خوبی؟
۱- میدونی تو خلقتش چیزی اشتباه نشده، هرچند این نوشته عمق کلام و در قالب طنز آورده و نباید به طنزش ایراد گرفت، باید مفهمومش و درک کرد....منتها میدونین شمااز دید خودتون میبینین میگین ی جای کار زنا میلنگه ، منم از دید خودم وقتی به آقایون مینگرم میبینم کلا همه کارشون میلنگه....
همیشه اعتقادم این بود که کاش خدا زن و برا زن می آفرید آقایون هم با اون دنیای مسخرشون میرفتن کنار هم....والا دنیا قشنگتر میشد.
و ی نظر دیگه درباره آقایون دارم، البته جسارت نشه....مردا کلا خنگن مگه اینکه خلافش ثابت بشه.
۲-هیچوقت این دغدغه رونداشتم ، یعنی قبل از اینکه دغدغه بشه، یکی پیدا شد....البته براش نظر دارم اما خیلی طولانی میشه.
۳-با این مورد برخورد نکردم ، حتی فکر میکردم دوس ندارن از این مسایلشون بگن، حالا شاید مذکر کنار من اینطوره.
۴-خب این کاملا مشهوده و ی واقعیته....حالا هرچقدرم ما بالا پایین بپریم، اما واقعیت همینه که نوشتین.
۵- دقیقا درست متوجه شدین....اما میدونستی خیلی شجاعی؟؟؟ و بسیار بسیار بی تکبر؟ همینکه این امرو پذیرفتی و مهمتر اینکه راحت بیانش میکنی
همین ویژگیهاته که دوس داشتنیت میکنه
پاسخ:
۱- اهان، خانم ها یه جای کارشون میلنگه، اونوقت اقایون کلا همه کارشون میلنگه!!
به اون قسمت تک جنسیتی منم فکر کردم، اتفاقا قبلنا هم یه بار اشاره کردم بهش. نظر دیگتو هم نشنیده و ندیده میگیرم!
۳- اره خب، بعد از ازدواج کمتر به گفتنش علاقه نشون میدن، برعکس خانم ها
۵- ممنونم از تعریفت. ببین آوا من نمیگم مونث بودن، بد یا ناگوار یا تلخه، فقط میگم سخت تره. همه حرفم هم اتفاقا عنوان کردن اینه که میدونم و میپذیرم که دشواری بیشتری داره و به عنوان انسان (فراتر از جنسیت) به حقوقشون کمتر توجه میشه. اما ظاهرا دوستانی حتی تاب بیان کردن این مطلب رو هم ندارن.
فکر کنم همین ویژگیها، تاثیر معکوس هم گذاشته، چون کامنت ها کلا دو جهت گیری مختلف داره...
جزو فرایند ارتقا حقوق زنانه? ارتقا?!!!
پاسخ:
جین جان، خوبی تو؟
خودتون چطورین?:تعجب: پست شما جزو کارهای بدیه که مادران ما کردن و باعث کندی شدن! جون من ارتقا? آقای پدر یه چیزی ، بیا برو این حرفی که به ما زدی از زبون یکی دیگه به مامان فندق بگو ببین چی میگه? میگم از زبون دیگری بگین که مشکلی براتون پیش نیاد: خنده:
پاسخ:
باشه، کامنتاتونم میخونم، حتما هم از قول خودتون
تمام جهت گیریها بر این مبنا بود که شما میگین" کنار بیاین" . مم فکر میکنم یا ما ، همه مون ، تو درک معنی جمله شما اشتباه کردیم  یا اینکه ............ نمیدونم دیگه چی میتونه باشه که شما انتظار جهت گیری نداشتین?!!
کنار بیاین  ینی چی? میشه توضیح بدین?
پاسخ:
نه نمیشه. وقتی از یک پست یک صفحه ای، فقط به یک خط... یک جمله توجه میشه. توضیح هر مطلبی، گزاف و بیهوده است.
من این گفتگوها رو برا اینکه بشنوم حق با من بود یا نه؛ اینجا مطرح نکردم...

در جواب جین گفتید از یمک صفحه پست فقط به یک خط .... توجه میشه!
 نه، اینطور نیست.. ما از یک پارگراف چند خطی که مورد شماره 4 میشه به خط آخرش توجه کردیم به این دلیل که کل اون پاراگراف در همون یه خط خلاصه شده

آقای پدر مهربان مابقی پست شما که شماره های 1 و 2 و 3 و .. بود هم در کامنت ها بهشون اشاره شده!

مگه نمی نویسید که با مخاطب به اشتراک بذارید که نظر بگیرید که اگر من یا شما یا هر کس دیگه ای یک منطق و تفکر اشتباه داره با هم اصلاح کنیم؟!

پاسخ:
خب، حالا فکر کنم بهتر همدیگرو درک کنیم. 
دقیقا هدف همینه که موضوع رو به بحث بکشیم و ابهامات احتمالیمون برطرف کنیم. من به هیچ وجه از نظرات مخالف ابایی ندارم. اتفاقا شنیدنش و به چالش کشیده شدن مطلب برام جالبه.
۱۱ اسفند ۹۴ ، ۱۰:۴۵ بهار شیراز
تفاوت و تبعیض میان زن و مرد رو مخصوصا تو جامعه خودمون قبول دارم. ولی این دلیل نمیشه که ما خانم ها خودمون رو کنار بکشیم . با تمام وجود تلاش می کنیم و ثابت می کنیم که توانمون بیش از این چیزهای معمول هست ...
اما اینکه زنان جامعه ما خوب هستند و مظلوم و ... و آقایان ظالم رو قبول ندارم ، خیلی آقایان رو دیدم که تو زندگی واقعاً مظلوم واقع شدن و اختیار هیچی تو زندگی شون رو ندارن یا بالعکس بعضی از خانم ها ...
این وسط انسانیت مهمه ، جنسیت مهم نیست. تو هر طیف ممکنه آدم خوب یا بد وجود داشته باشه ...
پاسخ:
بهار گل، نه فقط جامعه خودمون، به نظرم بقیه جاها هم همینه. فقط مدلش فرق داده. 
باهات هم موافقم، قبل از جنسیت، انسان بودنه که باید در نظر گرفته بشه. 
تاثیرگذارترین جمله این پست شما همون بود از نظر من.
برخلاف بعضی دوستان فکر میکنم اینکه شما به عنوان یه مرد اذعان میکنید زن بودن سخت تره و حقوق زنها در ادیان هم کمتر از مرد درنظر گرفته شده، امتیازی محسوب نمیشه چون به نظر من باید همینطور باشه و قصد جسارت ندارم اما هر انسانی که بدون تعصب به دین از قوه عقلش استفاده کنه به همین نتیجه میرسه  پس اونچه که توی پست شما برجسته بود همون جمله بود و این به این معنی نیست که ما بقیه پست رو بهش توجه نکردیم. 
اگه ناراحتتون کردم معذرت میخوام
پاسخ:
ناراحت که نشدم جین عزیز
بر عکس نظر تو من اصلا فکر نمیکنم باید اینطوری باشه ولی متاسفانه هست. اصلا هم قصد دفاع ازش رو ندارم.
۱۱ اسفند ۹۴ ، ۱۴:۰۹ نازلی ( طعم گس زنانگی )
سلام
ممنون از پستتون
دوست داشتم در مورد این پست کامنتی بنویسم
وقتی از نوشتن دست کشیدم اونقدر کامنت زیاد  طولانی شده بود که بعنوان پست در وبلاگم مجبور شدم درج کنم
میتونید کامنت این پستتون در وبلاگم دنبال کنید
پاسخ:
وای خدای من... 
اعتراف میکنم که هم شرمنده شدم و هم غافلگیر...
منظورمو اشتباه متوجه شدین....منظورم  اینه:  اینکه به حقوق زنان بهای کمتری داده شده و زن بودن سخت تره،
 از نظر من یه چیز کاملا قابل درکیه که همه قاعدتا باید به سادگی اینو بفهمن و کسی که به این نتیجه برسه امتیازی نیست ،چونکه هرکس از انسانیتش استفاده کنه به راحتی باید نادیده گرفته شدن حقوق زنان رو بفهمه
پاسخ:
خب پس من از انسانیتم استفاده کردم
امروز همین مطلب رو با خانم امریکایی که 19سال بودمسلمان شده ومذهب شیعه داره در میون گذاشتم
گفت امتیاز بیشتر به مرد داده شده چون مسئوولیت بیشتری داره .گفت دین رو مطالعه کرده واصلا اینطور نیست که زن از مرد پایینتر باشه.در دین خدا ظلم وبی عدالتی نیست .دین بی نقصه واشگال از مسلمانهاست.
.........
هر جایی که ظلم و اجهافی در حق زن شده چ در خانواده وچ در جامعه اون از طرف ی مسلمان نادان بوده
اینکه مردی حق وحقوق زنش رو نمیده از نظر دین هم پذیرفته نیست واینکه جامعه ما نمیتونه اونجور که باید حق مظلوم از ظالم بگیره در هر نوعی مشگل از مدیریت جامعه است ونه از دین
پاسخ:
از صحبتای اون خانم مسلمان شده اینجوری برمیاد که ایشون هم اعتقاد دارن که به مرد بیشتر بها داده شده اما ابن کاملا برنامه دین خدا بوده و تاکید به نبود ظلم و بی عدالتی هم به جهت تاکید به درست بودن بالاتر بودن حقوق مردها عنوان کردن! خب عزیزم این دقیقا همون بند ۴ شد که.
اوکی، درسته . گاهی همون حقوق پایین تر هم پایمال غرور و تکبر و حسد ما مردها میشه. 
آقای پدر من همیشه از اسلام شاکی بودم به خاطر این جریان و اون بخش از قرآن که زن یکی از غنیمت های جنگی هم محسوب میشه و اگر گروه اسلام درجنگ پیروز بشن میتونن علاوه بر مال و اموال طرف مقابل، زنش رو هم به غنیمت و کنیزی بگیرند و بعد هم که طبق قانون کنیزداری هر استفاده ای از زن میشه کرد. این قضیه خیلی ناراحتم میکرد تا اینکه آرا ارسطو رو خوندم . یعنی تمام نفرین های عالم رو نثارش کردم با اون نظریات مردسالارانش نسبت به زن. یعنی دیگه از یک فیلسوف انتظار همچین نظراتی رو نداشتم. باز خدا پدر افلاطونو بیامرزه  
پاسخ:
به به آذرمی خانم
راستش قضیه کنیز رو میدونستم ولی نشنیده بودم زن غنیمت جنگی هم به حساب میومده، وگرنه که واویلاااا
نظرات ارسطو درباره زن رو نمیدونم ولی تا اونجا که میدونم ارسطو توی فلسفه و کلا عقاید قوی تر از افلاطون بوده. اما حتما دربارش میخونم و شاید پستی هم بزارم.
زن غنیمت جنگی واقعا
میشه ایه ش روو بگی اذرمیدخت
پاسخ:
حتما میپرسم ازش
آذر جان آیه یک تا شش سوره مومنون. و در سوره نور و نسا هم اشاراتی به مسائل زنان شده
پاسخ:
ممنون آذرمی جان
سلام
میدونم نوشتن این نظر خیلی دیر شده ولی من تازه دیدمش
1-در اسلام امتیازاتی به زن و امتیازاتی به مرد داده شده 
هر دو دارای نواقصی هستند اگر مرد از زن بالاتر بود پس چرا همین مردها زن میگیرند در واقع اون ها میخوان با ازدواج خلل های روحی و جسمیشون  رو رفع کنند
2- به طور مثال در قرآن آمده که در ارث مرد دو برابر زن ارث میگیرد شاید این باعث شده فکر کنید مردها برترن ولی طبق برداشت و تفکرات خودم از این جهت خداوند گفته چون در آن زمان ها مرد ها سر کار میرفتند و زن ها در خانه بودند پس فقط مردها بودند که زندگی را می چرخاندند پس باید هم ارث بیشتری می بردند
3- من به عنوان دختری که تازه وارد دوران جوانی شده بگم همه ی زن ها منتظر همسر و یک مرد نیستند به شخصه خودم تا به حال با جنس مخالفی دوست نبوده ام و نمیشوم
زیرا به نظر من یک دختر ارزشش بیشتر از اونه که خود را اسیر یک پسری کنه که معلوم نیست نیتش چیه 
4- راستی اگه ارزش زن کمتره پس چرا تو قرآن گفته شده بهشت زیر پای مادرانه
زن و مرد در کنار هم معنا میابند وگرنه که همان دختر و پسر بودن
ولی خداییش پستتون دو پهلو بودا
پاسخ:
خب من به شخصه درستی همه حرفاتو میپذیرم که خوب هم بیان شده بود اما برای تک تک اونها پاسخ های مردسالانه وجود داره. متاسفانه اگر ظریف تر نگاه کنی در تمام مواردی که عنوان کردی نوعی توجه و مقبولیت مردانه وجود داره.
ببین اصلا مشکلی با قضیه ندارم ولی اینکه ادعا بشه حقوق زن و مرد در اسلام یا قانون برابره، کاملا مخالفم. ظاهرا اصلا سهوی هم نبوده.
ولی من معتقدم که زن و مرد برابرند
شاید این از دید شما مردان مسخره باشد 
من سعی میکنم تحقیقاتی در این مورد کنم و درستی حرفعمو ثابت کنم
پاسخ:
نه نه، مساله اصلا این نیست. خود من هم اعتقاد دارم باید برابر باشه ولی مساله اصلی اینه که برابر نیست و احتمالا اصلا قرار هم بوده که نباشه!
سلام 
خواستم نظرمو کامل کنم
در دوره ای که قرآن کریم بر پیامبر اکرم نازل شد،  بیشتر مردم مرد را در خلقت برتر از زن می‌شمردند این موضوع،  به خصوص در داستان خلقت آدم و حوا و زندگی آن ها در بهشت اولیه و بیرون شدنشان از آنجا نمود بیشتری داشت. 
به طور مثال، در تورات آمده که حوا از دنده آدم خلق شده و او بود که آدم را اغوا کرد و به خوردن میوه ممنوعه تشویق نمود ؛ به این صورت که شیطان به شکل مار درآمد و به سراغ حوا رفت و به تحریک او پرداخت. وقتی شیطان حوا را فریب داد،  حوا نزد آدم رفت و آن قدر اصرار کرد تا او را راضی نمود که با هم به درخت ممنوع نزدیک شوند و از آن بخورند ( تورات،  سفر پیدایش، اصحاح 2 ،23-25 و اصحاح 3، 1-7)  
این کتاب که هم اکنون نیز کتاب مقدس یهودیان و مسیحیان است،  چنین نگاهی به زن را به پیروان خود منتقل می کند و در مورد خروج از بهشت زن را مقصر نشان میدهند و او را به گناه نزدیک تر می داند. 
اما قرآن کریم،  با این که در میان عرب ها ی بدون فرهنگی نازل شد که بدترین نظر ها را نسبت به زن داشتند و برخی دختران خود را زنده به گور می کردند،  اما در بیان داستان خلقت،  مرد را برتر از زن قرار نمیدهد اولا قرآن می فرماید که زن از همان جنس مرد آفریده شده است.( قرآن کریم سوره نسا آیه 1 ) و در داستان بیرون رفتن آن ها از بهشت هم بدون این که نامی از مار بیاورد،  می فرماید که شیطان هر دو را با هم فریب داد. ( قرآن کریم سوره اعراف آیه 20 ) همچنین می فرماید خداوند انسان ها را از یک مرد و یک زن آفریده و هیچ کدام در پیشگاه خدا بر دیگری بر تری ندارد مگر به تقوا ( قرآن کریم سوره حجرات آیه 13 ) 
قرآن کریم زن و مرد را به گونه ای آفریده که زوج یکدیگر باشند( قرآن کریم سوره نبا آیه 8 ) زوجیت میان زن و مرد آن گاه معنی دارد که هر دو تکمیل کننده یکدیگرند. و خیلی آیات دیگه هست که دستانم یاری نوشتن نمیده 
ولی با تمام اشاراتی که در قرآن کریم  در این مورد شده باز هم بعضی از عرب ها بر این اعتقادند و متاسفانه این فکر جاهلانشون رو به ایران هم تزریق کردند
حالا شما دوست محترم بگین که نه در اسلام و نه در قرآن اشاره ای به برتری زن. و مرد نشده و اگه دوست دارین میتوانید به تموم آیاتی که در متن نوشتم رجوع کنید 
پاسخ:
ممنون از کامنت فوق العاده ات. ممنون که بهم یاداوری کردی که بیان قران در باره زن و مرد چیه.
اما متاسفانه اموزش و تعلیم و بخصوص قوانین و احکام اسلام، این برابری که دربیان دم از اون زده میشه تایید نمیکنه.
بله متاسفانه  من چند ماه پیش خبری دیدم که باعث تاسفم شد عرب ها یه همایشی با عنوان آیا زن انسان است گذاشته بودند ولی بالاخره از ما حرکت از خدا برکت دیگه
یا علی 
من از این ناراحتم که ما مردم درباره چیزی اطلاعات دقیق نداریم  از اون صحبت میکنیم
من معتقدم اسلام  هیچ چیز بدی نگفته که به ضرر ما تموم بشه و من میخوام از تمام دوستان و شما دوست عزیز خواهش کنم حرفاتون رو با سند و مدرک بگید نه با چند تا حرفی که شنیدین هر حرفی رو نباید زود باور کرد
پاسخ:
خب اصلا این حق رو ندارید که کسی رو مجبور کنید نظر شمارو قبول کنه. مطمین باشید به هیچ عنوان من نظر شمارو قبول ندارم اما قضاوتی هم درباره درست و غلطش نمیکنم.
من کسی رو مجبور نکردم هر کسی عقاید خودش رو داره فکر کنم از حرفام جور دیگه برداشت کردم
پاسخ:
من ظاهرا بد برداشت کردم
از همفکری و تبادل نظر با شما خوشحال شدم 

پاسخ:
ما نیز همچنین. به همین برکت قسم...
۱۸ دی ۹۶ ، ۲۲:۵۵ گرافیست ارشد
ممنون آقای پدر :)
پاسخ:
موفق باشی گرافیست جان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی