var pass1="3402

سمفونی مردانه

تجربیات یک نیمه جان

سمفونی مردانه

تجربیات یک نیمه جان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

از هر وری، دری (۷)

دوشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۰۹:۴۹ ق.ظ

۱- یه کرم عجیبی افتاده تو تنم که برم سراغ عکاسی! دیدن تصاویر چهره آدم ها و مکان های خاص شهری بهم یه سرخوشی عجیبی میده. زیاد اهل دیدن و گرفتن عکسای طبیعت و جک و جونور و بچه و چه میدونم تصویرسازی مفهومی(!) نیستم. برای من آدمها جذابن و نحوه زندگی کردنشون، فکر کردنشون، دیدنشون. هرچیزی که یه جورایی به این موجود عجیب و پیچیده و پرمدعا مربوط میشه. بامزه اینکه این فکر مدتیه تو کله مبارک بزرگه هم افتاده. خدا رو چه دیدین، شاید دوباره باهم همکلاس شدیم. خخخخخخخ... بامزه میشه ها.


۲-  جایی خوندم که آزادی به معنی اینه که چیزی برای مخفی کردن نداشته باشی! یه حسرت و غم عجیبی نشست رو دلم. بعد نشستم و فکر کردم و نتیجه گرفتم که بهتره من برم خودمم مخفی بشم تا اینکه راضی بشم مخفی کاری هامو عیان کنم تا بلکم آزاد بشم!!!! 




۳- گروه بندی جام جهانی انجام شد و ما به حول وقوه الهی به گ... ببخشید به فنا رفتیم! یعنی دقیقا همون جایی قرار گرفتیم که نباید قرار میگرفتیم! حالا خوبه که کاملا اتفاقی و شانسی بود و دخل و تصرف انسانی و حتی الهی درش وجود نداره و الا میزدیم خوارومادر باعث و بانیشو چیز میکردیم! اما داستان مضحک از صبح روز بعد شروع شد. بیانات و مصاحبه های عجیب و غریب و مهمل و توهمی درباب اینکه ما هم خیلی خوبیم و میتونیم و اصلا چرا بد به دلتون راه میدین و میزنیم جرشون میدیم و چه و چه و چه. کلا ما ملت ایران یه علاقه وافری به رویاپردازی های کودکانه و بچه گانه و تخمی داریم و این رویاها رو تا اونجا ادامه میدیم که باورمون میشه "اصلا همینه که هست و غیر از این نباید بشه!" وقتی هم که به روال طبیعی دنیا بهش دست پیدا نمیکنیم، کمیته بررسی علل شکست تشکیل میدیم!!!! اصلا یه چیزی هستیم ما. القصه بدیهی و واضح و مبرهن است که آدم های عاقل و باشعور میان وسط و میگن "بابا بشینید سرجاتون و تلاش بکنید فقط خوب ببازید، مثل جام جهانی قبلی." الحمداله که سرمربی اجنبی مون اینارو درک میکنه و مثل دفعه قبل میره دفاع کنه تا دستکم آبرو خودش و مارو نبره. واقعتش رو بخواید هیچکس تو هیچ جای دنیا ازمون توقعی نداره که مثلا جلوی پرتقال و اسپانیا نتیجه بگیریم. همین که معقول و سرافرازانه ببازیم کافیه. مثل دوره قبلی از باختمون هم لذت ببریم.

۴- راستش رو بخواید من از سرمربی تیم ملیمون خوشم میاد. نه بخاطر مربی گریش و قوائد و اصول کاریش، بخاطر سیاست رفتاریش و اون چیزی که تو کله اش میگذره. دقیقا خوب میدونه کی و کجا با ما چطوری رفتار بکنه. رفتار شورانگیز و هیجانی و حماسی رو میزاره برای مصاحبه های تلویزیونی و رادیویی و مطبوعاتی (عوام الناس) و در عمل مربی گری و هدایت تیمش رو در زمین فوتبال کاملا معقولانه انجام میده. هیچ وقت تو تاریخ فوتبال این کشور تا این حد با ثبات و منظم نتیجه نگرفتیم. اونجا که باید ببریم، بردیم و اونجا که باید میباختیم، موقرانه ومقتصدانه باختیم! نه برد خیره کننده ای در این سالها داشتیم و نه باخت شرمگینانه. خیلی هم خوب و معقول و آدم وار بازی کردیم. نتیجه کارش هم اینه که هم ملت ازش راضین و هم کارشناس ها. یکم ازش یاد بگیریم.

۵- هفته گذشته بعد از مدتها نشستیم و دراز کشیدیم و فیلم دیدیم. همینجوری روی هوا فیلم !mother آخرین ساخته دارن آرنوفسکی سرشناس رو انتخاب کردم و یا علی مدد. انتخاب احمقانه ای بود اما همسر که به طبع و استعداد و دانش سینمایی من ایمان داشت تا آخر فیلم مقاومت کرد و حتی وقتی کاری براش پیش اومد ازم خواست فیلم نگه دارم تا بیاد (یعنی جو فیلم گرفته بودش). اما آخرش چندتا کلفت بار من و کارگردان و چندتای دیگه کرد. خداییش حق داشت. 

۶- من صفحات جدیدی برای وبلاگ دارم تعریف میکنم که یکیش قطعا معرفی فیلم خواهد بود. درباب همین فیلم مذکور هم چیزایی نوشتم که به سرعت به سمع و نظرتون میرسه. 


۷- وقتی پدرها و مادرها حوصله سروکله زدن با بچه هاشون رو ندارن و یا اصلا حریف شاخ و شونه کشیدن و گستاخی و کارای دیگه فرزندان دلبندشون نمیشن، واقعا توقع دارن ما بتونیم؟ بچه ای که تو خونه حرف پدرومادرو نمیخونه هرقدر هم که مدرسه و معلم و مشاور و کوفت و زهرمار تلاش کنن، بی فایده است. چرا که بیرون از مدرسه هیچ ضمانت اجرایی وجود نداره.لطفا اینارو درک کنید.


۸- تابه حال براتون پیش اومده که کار درست انجام بدین اما متاسف و عصبی و غمزده و مزخرف و ناخشنود باشید؟ تنها حسن اش اینه که میدونید پشیمون نمیشید یا درواقع مانع پشیمونی و عواقب بعدی اون میشید. چرا کارهای درست اینهمه بی مزه و بی هیجان و اعصاب خوردکنن؟!


پی نوشت:

ده روز آینده این وبلاگ دومین سالش رو پشت سر میزاره. به شخصه تولد هیچ چیزی برام هیجان انگیز و خاص نیست. این یکی هم از ااین قاعده مستثنی نیست. اما به سبک برخی دوستان عمل میکنم و ازتون خواهش میکنم اگر ییشنهاد خاصی برای اون زمان این وبلاگ و نویسنده اش دارید، مطرح کنید.



موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۲۰
آقای پدر

نظرات  (۱۰)

۲۰ آذر ۹۶ ، ۲۰:۳۵ شارمین امیریان
سلام

۷. ولی همه اینا به کنار، وظیفه مشاور اینه که معجزه کنه! اصلا برای همین پول میگیره. مگه شما تو دانشگاه اصول و فنون معجزه در مشاوره رو پاس نکردید؟!=)))
پاسخ:
نه، من اینو سه بار رد شدم کلا قیدشو زدم!
آقا لطفا کنار عنوان پست تو پرانتز بنویسید که خانمهای خیلی خیلی جوون مثه من، شماره 3 رو نخونن، حرفهای ناجورش زیاده...
پاسخ:
خخخخخخ... خیلی دیگه پاستوریزه تشریف داری خانوم خیلی خیلی جوون
نکته جالبی بود آزادی یعنی اینکه چیزی برای مخفی کردن نداشته باشی...
پاسخ:
بهش فکر کن... خیلی حس خوبیه که چیزی برای مخفی کردن نداشته باشیم
چه خوب که پیج اینستا درست کردین ٬ باهاش راحت ترم.
به فوتبال علاقه ای ندارم بندهای مربوطه رو اصلا نخوندم.
پس مشاور کلا به چه دردی میخوره؟؟؟
معرفی فیلم خیلی خوبه . ممنون 

پاسخ:
فوتبال بهونه بود و مسایلی که در پیرامون اون اتفاق میوفته مدنظر بوده.
اخه معجزه؟ بابا به خدا قضیه این نیست.
خواهش میکنم:))
5. Mother یکی از خوش ساخت ترین فیلمایی بود که دیدم، تا حالا فکر میکردم همه همین نظرو دارن. :d
حالا جدی یه بار دیگه سعی کنید ببینینش ولی یه کمی سمبلیک تر ببینید شاید نظرتون عوض شد. مثلا اون خانومه رو mother earth در نظر بگیرید و بقیه رو آدمای روی زمین و گند کاریایی که بالا میارن و تاثیر مدیا و عشق به شهرت. انگار یه جورایی داره اوضاع مسخره حاکم به دنیامون رو نشون میده. البته میتونه به شکل غیر مستقیم هم اشاره ای به این باشه که مهاجرپذیری آمریکا رو نابود میکنه ولی ازین کارگردان بعیده منظورش این دومی باشه.
پاسخ:
لطفا صفحه معرفی فیلم رو ببینید. 
خوش ساخت بودن به معنی غنی بودن محتوا و روایت داستان نیست. 
من چون علاقه بیمارگونه ای به فیلم و سریال دارم از صفحه فیلم که نویدشو دادی استقبال می کنم
از فوتبال واقعا سر در نمیارم ولی با بخش جوگیری ما ملت خوشم اومد
کلا نوشته هایی که توش فحش زیاد باشه باب میل منه
تولد وبلاگت پیشاپیش مبارک تو جزو اون دسته وبلاگ نویسایی هستی که دوست دارم تولد 20 سالگی وبلاگتو هم تبریک بگم
خوب باش
پاسخ:
صفحه فیلم راه افتاده، بالای صفحه است.
منم درباره خود فوتبال ننوشتم، درباره پیرامون اونه.
از این خیلی خندیدم... والا من تقریبا همیشه این حد از بی صراحت (یا بی تربیتی!!) توی پستام هست، دیگه خیلی عادی شده. نمیدونم چرا ایندفعه جلب توجه کرد!
خیلی خیلی ممنونم بابت این حس خوبت، قشنگ به دلم نشست
1- منم دوست دارم
3- هاهاهاها به قولِ یک بنده خدایی همینم یک موفقیت بزرگه :)
8- لعنتی همیشه همینطوره!
پاسخ:
۱- دوست داشتن یه بحثه، اقدام یه بحث دیگه
۲- بعضی موفقیت ها باید وظیفه بشه
۳- همون لعنتی که گفتی

2- طبق این تعریف آزاده ها باید خیلی خیلی کم باشن
منم گاهی به سرم بزنم همه چیزو داد بزنم و بگم و البته بعدش بزارن برم
حالا نه اینکه خیلی چیزای مهمی برا گفتن داشته باشم اما... اگر بگم خب حداقلش خودم رهااا میشم
بعدشم میزنم به کوه و بیابون و دوربینم رو میندازم رو کولم و به جای تو عکس میگرم و بلند بلند میخونم
رهااااا رهااااا رهاااااا من!!!

*** اوووف میگن وصف العیش نصف العیش
6- این بخش رو زودتر پلیز راهش بندازین و فیلم های خوب و به روز بزارید ممنون میشیم . ازین فیلم هنری ها هم که فقط خود کارگردان میفهمه چیه نباشه لطفا، آهان منم از این فیلمه خوشم نیومد زیاد
8- زیاد زیاد یعنی زیاداااا (چه اوضاع اسفناکی دارم من) البته این زیاد که میگم کیفی هست ممکنه از لحاظ عددی خیلی نباشه اما کیفیتن برا خودم زیاد بوده
پی نوشت: رسیدیم به بخش شیرین و مورد علاقه من
یه عالمه گیر داشتم برا این بخش اما الان باید یه سمینار اماده کنم هیچ کاری هم نکردم بهتره برم
بعدا میام یه لیست بالا بلند ارائه میکنم و میرم
پاسخ:
۲- تعریف عجیب و درست و البته خیلی ناممکنیه. کلا زندگی آدم از هم می\اشه. اما بعدش مثل چیزی که تو گفتی با سرخوشی عجیبی همراهه.
۶- راه افتاده. صفحه معرفی فیلم رو در بالای صفحه ببین
۸- اصلا چرا ادم باید اینهمه کار درست و بی مزه انجام بده؟ زندگی خیلی لوس و بی نمک میشه. اه
۱۹ دی ۹۶ ، ۱۴:۴۸ گرافیست ارشد
سپاسگزار آقای پدر ....
عکاسی هم خیلی خوبه .
پاسخ:
میخوام جدی بیفتم دنبالش
۲۰ دی ۹۶ ، ۱۸:۵۶ گرافیست ارشد
حتما ، اگر واقعا رفتید جدی دنبالش به من یه خبر بدید
پاسخ:
چشششششم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی