var pass1="3402

سمفونی مردانه

تجربیات یک نیمه جان

سمفونی مردانه

تجربیات یک نیمه جان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

سه سالگی

جمعه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۰۳ ب.ظ
۱- امروز تولد سه سالگی فندقه. دختر کوچولوی شیطون و ناقلا و پرحرفی که حواسش به همه جا هست و در تمام طول روز دلش میخواد بازی کنه. دخترکوچولوی من. خیلی چیزارو مدیون فندق هستم. جریان پیداکردن مجدد رابطه منو بزرگه، تغییر مسیر جریان کاریم که به هرحال از لحظه اطلاع از بارداری بزرگه به طور فزاینده ای رو به رشد گذاشت تا جاییکه من غرغرهام معطوف شد به انتخاب بین خوب و خوبتر و حتی پیشرفت های مالی و سطح زندگی. اعتقاد دارم حتی در روحیه ام هم موثر بوده، در روحیه هردونفرمون. به علاوه شوروحال و انرژی بیشتری هم به کل خانواده ما بخشیده. شاید براتون جالب باشه که آخرین فرزند متولد شده در خانواده ما -منظور بستگان درجه یک- الان سال سوم دانشگاهه!!
۲- یکی از تاثیرات دیگه، همین وبلاگه! کاری به این ندارم که من خوب مینویسم یا نه و اصلا قابل تعریف هست یا خیر اما باور بکنید یا نه من قبل از این یه جمله هم ننوشته بودم و حتی از درس انشاء و آیین نگارش هم بیزار بودم! درواقع تمایل به نوشتن درباره فندق زمینه ساز این شد که من احساسات و عقاید خودمو ثبت کنم و بالاتر از اون جسارت انتشارشو پیدا کنم. دوستان قدیمی به یاد دارن که وبلاگ متاخر من در بلاگفا صرفا معطوف به «آقای پدر» بودن من بود و چندان هویت مجزایی نداشت. اما خب اون اسم موقتی دیگه کاملا روی من باقی مونده و حتی فروتنانه معروف هم شده. بامزه اینکه چندتا دوستی که ریخت منو از طریق شبکه های اجتماعی دیدن به طرز مسخره ای غافلگیر شدن! 
۳- قبلاها یه چیزایی مینوشتم که معروف شده بود به ماهنامه فندق و اتفاقا هم طرفدارای خاص خودشو داشت. اما به تدریج و با رشد فندق، حواشی مربوط به اون خیلی بیشتر شد و هم نگرش من نسبت به وبلاگم تغییر پیدا کرد. وبلاگی که امیدوارم اونقدر تداوم داشته باشه تا من در پانزده سالگی فندق کلا به خودش واگذار کنم؛ حالا بماند که چه ذهنیتی درباره من پیدا میکنه اما بسته به ارتباط عاطفی ما سه نفر -من و دخترا- ممکنه بی نهایت براش جذاب یا چندش آور باشه. سوای این مساله تصمیم گرفتم از امروز، روزی یه خط یا چندخط از شیرین کاری ها و دست گلاش بنویسم اما منتشر نمیکنم. به جاش شاید خلاصه ای از اونو به عنوان ماهنامه پست کنم. به نظر خودم که خیلی کار هیجان انگیزیه که بابایی روزی یه خط درباره فرزندش بنویسه... کاش دوباره عاشق میشدم، درباره اونهم روزی یه جمله مینوشتم... نه، دوتا... شایدم سه تا. ۱۵ سال پیش که با بزرگه آشنا شدم شعور این چیزا رو نداشتم حالا حال و هاشو...
۴- شاید دوباره پستای حکیمانه ام رو درباب تربیت فرزند و اساسا آدم از سر بگیرم و باز گیر به دم به پدرومادر خودم و شما که چه ها کردند و چه ها نکردند تا ما دهه شصتیا اینجور افسرده و غمزده و در ادامه دهه هفتادیا اینقدر شیرین عقل و خجسته شدن. باشد که دهه نودیایی که از قضا فرزندان ما هستن حال و هوای بهتری پیدا کنن.
۵- دست آخر اینکه هدف از توالد نسل از دید فلسفی، نه تنازع بقا و ادامه نسل و نه نتیجه طبیعی آمیزش جنسیه؛ بلکه آفرینش و خلق و رشد نسخه ای بهتر از پدر و مادره...!!!

پی نوشت:
وقتی بند آخر رو شروع کردم فکر میکردم خیلی حرف برای گفتن درباره اش داشته باشم. اما وقتی به علامت تعجب ها رسیدم حس کردم از عهده و توان و دانش و حتی شعور من خارجه، بخصوص پیچیدن نسخه برای تربیت بهتر نسل بعد بشر! همین که بتونم فرزند سالم و خوشحالی بار بیارم، زندگیم رو کامل کردم. والسلام
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۲۷
آقای پدر

نظرات  (۲۴)

عه وا خاک عالم!!! کجای من شیرین عقل و خجسته است !!!!
راستی تولد فندوق خانم مبارک باشه ای کاش این پست همراه با عکسش بود 
پاسخ:
یکم دقت کن... میفهمی کجا! خخخخخخ
برحسب فرموده شما عکس هم گذاشته شد
تولدش مبارک:)
انشالله روز به روز خوشحالتر و شادتر و سلامتتر‌ درکنار هم باشین:)
واقعا فرزند برکت زندگیه:) خیلی دیدم از وقتی خانم باردار شده کلا زندگیشون عطر و بوی دیگه پیدا کرده.زندگیتون مستدام:)
کار بسیار جالبیه نوشتنش....من برای. عاشقیت مینوشتم ..خیلی لذت بخش بود و تعحب برانگیز..
علم هم اثبات کرده ک هرنسل بایدپیشرفته تر بشه....رشد کنه..حالا دهه ۷۰..۸۰..۹۰... علاوه بر این رشد و پیشرفت طبیعی توی یک بستری افتاده که اون شیرین عقلیه اضافه شده:))
اما من شیرین عقل نیستما..فقط کمی تفکراتم متفاوته با دهه قبلیها:))

پاسخ:
من این جمله رو ساده انگارانه میدونستم اما در عمل با چیز دیگه ای مواجه شدم. ممنون از لطفت
نه نل، تو ابدا شیرین عقل نیستی. اصلا نباید دهه هفتادی باشی... همینطور عاقل و متفاوت بمون لطفا
تولد فندق جانت مبارک امیدوارم همیشه شاد باشه
 هیی امان از این "ما" دهه شصتی ها
پاسخ:
اماااااان... 
البته تو تلفیقی از دهه شصت و هفتادیا، افسرده و شیرین عقل و بانمک... خخخخخخ
تولد دختر گل تون مبارک امیدوارم همیشه سالمو شاد باشه . به نظرم بچه های مثل فندق یا کلا ده نود خیلی خوشبخت تر خواهند بود وقتی پدرو مادرهای اگاه تر دارن بطور کل این نسل خیلی متفاوت تراز نسل پنجاه و شصت فکر خواهند کرد وانشاالله زندگی
پاسخ:
من باهات موافق نیستم. پدرومادرای بچه های دهه نود، نسل فشار اقتصادی و روانی ان. نسل سردرگمی بین فرهنگ ایرانی و غربی ان.. موج جان شاید خیلی اشفته تر از قبلی ها بشن
ای جون چه جیگریه و چه مامان خانوم با سلیقه ای، چه تولد خوش رنگی. خدا حفظش کنه و سایتون رو سرش مستدام. تولدشم مبارک باشه
پاسخ:
ممنون از لطف شما.
خداییش این "شیرین عقل" رو خیلی خوب اومدی
اصلن سر صبحی روحم شاد شدااااا
پاسخ:
ستاد شادسازی دختران دهه شصتی...
سلام
عاشق تولد و مراسماتش هستم تولد فندقتون مبارک باشه 
پاسخ:
ممنونم. من حس خاصی به تولد خودم ندارم اما تولد دخترا بیشتر خوشحالم میکنه
درضمن کامنتت دوبار اومد، اون یکی تایید نکردم

چه فندق خوشمزه  ای

چه دنیای صورتی و ملوسی

تولدش مبارک باشه

پاسخ:
ممنونم از لطفتون
چرا دخترا اینقدر صورتی دوست دارن؟
من دهه هفتادی ام!!!!!!  شیرین عقل!!!!  خجسته!!!!

پاسخ:
بلانسبت شما
خب یکم به دوربرت نگاه کن.... ببین چقدر دوست و همکلاسی و فامیل دهه هفتادی داری که اینجورن
ای جان.چ لبخند شیرینی.مبارکش باشه.
فک کنم همین که به عنوان آقای پدر یه فندق مینویسی باعث شده طرفدارات زیاد باشن...پدرهای زیادی نیستن تو وبلاگستان که از احساساتشون بنویسن...
منم خیلی دلم میخواد از کارها و حرفا و بزرگ شدنشون بنویسم.ولی جور نمیشه.فک میکنم بعدها خوندن این نوشته ها خیلی خیلی لذت بخش باشه.
پاسخ:
اره درسته. معمولا مادرها از فرزندشون مینویسن اما من هم مدتیه از این فضا دور شدم.
جورش کن. موبایل همیشه دم دستمون هست و کلی هم اپلیکیشن خاطره و لحظه نویسی
من فقط با یه لبخند خیلی بزرگ میگم تولدش مبارک
ان شالله در کنار هم سالهای سال زندگی شاد و سلامتی را تجربه کنید
پاسخ:
ممنون از دعای خیرت و امیدوارم همیشه یه لبخند گل و گشاد رو لبت باشه
به نظرتون چرا من رمز را ندارم؟
پاسخ:
هاهاها... چون هیچ کس نداره
عزیزم چقدر این فندق ،گوگولیه ،خیلی دوس بداریه ،خدا حفظش کنه و تولدشم مبارک.
منم بخونین
پاسخ:
ممنونم از دعای خیرت.
چشم
 بنظرم یخورده شیرین عقلی و خجستگی تو زندگی لازمه . توصیف دهه هفتاد انقدر برام سنگین بود کلا فراموش کردم ، تولد فندق مبارک باشه ، عاقبت بخیر بشن ان شاء الله .
بچه ها تا اونجا که من دیدم خیلی خیر و برکت تو زندگیا آوردن هرکدوم یک جور . . .

پاسخ:
توصیف که نبود، یه برداشت جزئی و سطحی بود و بیشتر جنبه فان داشت.
این فلسفه ما در دیدن مسائل زندگیه نه پیامد تولد فرزند

پدر ومادر هاشون رو درست میگی ولی خود بچه ها خیلی تکلیفشون با خودشون مشخص . مثل نسل ما سردرگم نیستن بین سنت ومدرنیته
پاسخ:
اره سردرگم نیستن. خودشون با موبایل و تبلت و تلگرام و اینستا و کلش و سیگار و ...بیخیال. یه جوری سرگرمن دیگه
سلام تولد فندوق خانم مبارک باشه ان شاء الله روزی کنار دامادت ونوه ت تولدش رو بگیری 

در دوران تحصیلم سخت ترین درس وامتحان انشا نویسی بود  منم حس می کنم با کامنت نویسی نوشتنم بهتر شده
پاسخ:
ممنون از لطفتون.
خب پس دیگه وقت وبلاگ نویسیه. راستی شما وب ندارین؟
دقیقا . شاید ما هم همه این کارها رو کرده باشیم ولی با کلی عذاب وجدان و سردرگمی ولی اونا از اول تکلیفشون معلومه اینقدر مثل ما برای دیگران زندگی نمیکنن بیشتر به فکر خودشونن
پاسخ:
اهااااااان. اره. بدبختی منم همینه. برای دیگران زندگی میکنم
مرسی که عکسش رو گذاشتید، خیلی نازه 

یه سوال ؟؟؟خیلی بده که آدم شیرین عقل و خجسته باشه ؟؟؟؟

پاسخ:
والا من یاد گرفتم از تو حساب ببرم.
بستگی داره دیگه. ولی اصولا خجسته بودن بهتر از افسرده بودنه. اما اینده نگرانه نیستم. خودتو درگیر چندتا واژه نکن دختر
تولد دخترکت مبارک
با بند آخرت مشکل دارم اساسی
خوب یا بد بودن خودش یه امر نسبیه و نمیشه تعیین کرد پدر و مادر تا چه درجه ای خوبن و چه جوری بچه ای بهتر بزرگ کنن. به نظر من وظیفه ما بزرگ کردن و یاد دادن به بچه هامون این مسئله مهمه که نسخه ما نباشن. نسخه اصلی خود خودشون باشن و از زندگی لذت ببرن.
به قول خودت روش اشتباه پدر و مادرای خودمون باعث شد بخوان از ما نسخه کپی خودشون و آرزوهاشونو بسازن. تو که دهه شصتی من که دهه پنجاهی کلا با مشکلات عدیده روحی و روانی و نابلدی زندگی مواجه شدیم.
حالا ما خیلی هنر کنیم اینه که بذاریم بچه ها مون خودشون زندگیشونو زندگی کنن. خودشون بازی زندگی مدیریت کنن. آرزوهای ما را پیگیری نکنن و خودشون آرزو داشته باشن. حرف زیاد دارم . . .
پاسخ:
اینکه خودشون باشن درسته اما فراموش نکن که این پدرومادر هستن که «خود» فرزند رو مسازن که چی باشه. نه صرفا با تولد، بلکه بخشی از خصوصیات رفتاری و روانی فرزند با وراثت منتقل میشه و بعد از اون با تربیت برخی خصوصیات پررنگ یا کمرنگ میشه. عامل سوم موثر در روان و رفتار ما مساله محیطه رشده.
خط اخرت کاملا درسته. اما وقتی اینکار درست انجام میشه که در مل فرایند تربیت دقت لازم رو داشته باشیم. منم خیلی حرف دارم بانو. خیلیاااا
۳۰ مرداد ۹۶ ، ۱۴:۱۷ بهار شیراز
تولد عروسک مبارکککککک
پاسخ:
ممنون از لطفتون
سلام آقای پدر!
من خیلی وقته خواننده وبتون هستم. اگر براتون امکان داره، رمز پست بعدی رو در اختیار من بگذارید. اگر هم امکانش نیست، مشکلی نیست! از سایر مطالبتون لذت می برم همچنان.
پاسخ:
ممنون از همراهیتون هر چند خاموش. من اساسا رمزی نمینویسم و این پست های پلاک 4 صرفا یاداوری برای خودمه و کسی خواننده اون ها نیست. 
دختر خیلی خوبه. خیلی نعمت بزرگیه. با وجودش برکت و شادی میاره. تولد فندقکت مبارک.
پاسخ:
ممنون، برای ما هم شادی و برکت نعمت اورده و البته شیطونی
وبلاگ ندارم
پاسخ:
متاسف شدم
تولد فندق گل مبارک .هیچ چیزی قشنگ تر از تولد فرزند نیست هیچ چیز شک ندارم 
پاسخ:
ممنونم ازت. باهات موافقم فقط دلم نمیخواد زود بزرگ بشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی