var pass1="3402

سمفونی مردانه

تجربیات یک نیمه جان

سمفونی مردانه

تجربیات یک نیمه جان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

این تعطیلات میتواند بهتر باشد...

جمعه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۵، ۰۷:۰۵ ق.ظ

نمیدونم دقت کردین یا نه اما ما ایرانی ها تمام هفته و ماه منتظریم که به روزهای تعطیل برسیم ولی وقتی بهش میرسیم دیگه نمیدونیم باید چکار انجام بدیم!! چرا که اصولا هیچ برنامه ریزی براش نداریم و معمولا خیلی لوس و بی مزه این روزها رو از دست میدیم.  شاید به جرات بشه گفت دلچسب ترین تعطیلات ما مربوط به اغاز سال و عید نوروز میشه. در اینجا تصمیم دارم به چندتا روشی که میتونید این روزهارو خوب و دلپذیر بگذرونید اشاره کنم. البته طبیعیه شما همه اش رو نپسندید یا اصلا دلتون بخواد خیلی معمولی و همیشگی عیدتون رو به دید و بازدید و نشستن پای برنامه های لوس و خنگ شبکه های داخلی و خارجی بگذرونید و از پنجم فروردین هم برید سر کار. اگر اینگونه هستید حتما ادامه پست رو بخونید. شاید جرقه ای در ذهنتون زد تا باقی زندگی نکبتی تون رو بهتر سپری کنید. 

- فیلم، پیتزا، سیگار، قهوه

خودتان را در خانه حبس کنید، تلفن را از برق بکشید، بیشتر روز اینترنت را قطع کنید و فیلم ببینید. این یکی به شدت مورد علاقه خودم هست. البته همینجور خالی خالی هم که نمیشود. یک سری چیزها باید تهیه کنید تا نمیرید. برنامه پیشنهادی به اینگونه است که تا دم دمای صبح فیلم میبینید و قهوه و چای مینوشید و سیگار میکشید. بعدا از اذان صبح میخوابید تا ظهر. طبیعتا با کم شدن یکی از وعده های غذایی هم در هزینه زندگیتان صرفه جویی میشود و هم در احتمال اضافه وزنتان. املت یا نیمرو یا هر ترکیب دیگری با تخم مرغ را به عنوان صبحانه یا ناهار یا عصرانه یا هرچیزی دیگری که میخواهید اسمش را بگذارید، میخورید و دستگاه پخش تان را روشن میکنید. کمی چیپس و میوه هم دم دستتان باشد. آخرای شب، پیتزایتان را سفارش میدهید و همینجور جلوی تلویزیون فرهمندانه آن را میل میکنید، قهوه اتان را میخورید، چایتان را بار میگذارید و با کمی بیسکوییت به سراغ شب فیلم دیگری میروید. پیشنهاد میکنم بعد از ظهر ها فیلم کمدی ببینید، قبل از صرف شام یک درام پر تعلیق، بعد از نیمه شب فیلم ترسناکتان را ببینید، فیلم های ماجرایی، اکشن یا پلیسی تان را به بعد از آن و یک فیلم سبک را هم بگذارید برای نزدیک های صبح که نخواهید زیاد بهش فکرکنید و به محض شروع تیتراژ پایانی دستگاه را خاموش کنید و همانجا بخوابید... کیفیت بالش و لباس راحتی و البته اینچ های تلویزیونتان ارتباط مستقیم با میزان لذتتان دارد.

- جاده و موسیقی و تاریخ

خب این یکی هم خرج دارد و خیلی انرژی می خواهد و هم نیاز به برنامه ریزی اساسی دارد. یادتان باشد قرار است دست به یک مسافرت جاده ای بزنید. این یعنی دستکم نیاز به یک اتومبیل مناسب و کم خرج دارید که هم به اندازه کافی سوخت مصرف کند و هم استهلاک زیادی نداشته باشد. به علاوه نگران تحت فشار گذاشتنش نباشید. طبیعتا پراید و سمند و ۲۰۶ به کارتان نمی آید، خودروهای لوکس و آنچنانی هم فقط وبال گردنتان میشوند. ال ۹۰ و پرشیا گزینه های مناسب هستند. وسایل و خرت و پرت های احمقانه ، از آن ها که ممکن است نیاز باشد یا نباشد با خودتان برندارید. احتیاج به قلیان و سبد و قابلمه و گوشت و مرغ ندارید، حتی میوه و خوراکی های دم دستی هم نیاز ندارید. یادتان باشد که همیشه و همه جا میتوانید در این کشور میوه و لبنیات و گوشت تهیه کنید، اتفاقا معمولا در طول سفر ارزانتر گیرتان میاید تا اینکه در مبدا تهیه کنید. چون مثلا میوه از فیلتر انواع و اقسام دلال ها و پخش کننده های ریز و درشت عبور نکرده که هر کدامشان سود خود را روی جنسش بکشد، تازه کلی هم دست به دست شده و آن تازگی اولیه را ندارد. داستان گوشت و مرغ و تخم مرغ و کلا بقیه هم همین است. به علاوه نگران حمل و نقل و خرابی احتمالی اشان هم نیستید. پس وسایل شخصی به انضمام عابر بانک و پول نقد و مقداری موسیقی. پتوی مسافرتی، احتمالا چادر ۴ تا ۶ نفره، لباس سرد و گرم، سیخ و منقل و ماهیتابه، فلاسک و البته یک تا دو نفر همراه پایه. دقت داشته باشید که به ازای هر خودرو، همراهانتان باید از سه نفر کمتر باشند. ترجیحا هم همجنس خودتان باشند. همسر و دوست دختر و هم دانشگاهی و پارتنر خزبازی است. به علاوه اینکه جنسیت تر میزند به لذت های ناب. نقشه یک سمت کشور را بگیرید و بزنید به جاده. از شهرهای بزرگ اجتناب کنید، آن جا هیج چیزی جز ترافیک و شلوغی و فروشندگان سودجو انتظار شما را نمیکشد. دیدنیهای اصلی که اتفاقا در طول سال هم کمتر فرصت دیدنشان را پیدا میکنید در شهرهای کوچکتر یا در حومه شهرهاست. از یک ماه قبل منطقه سفرتان را مشخص کنید -دقت کنید، نمی گویم شهر سفرتان، منطقه ای که میخواهید زیر و رو کنید را- جاهای جالب و دیدنی آنها را روی نقشه یا map گوشی تان علامت بزنید و باسم الله...

امل بازی هم در نیاورید از جاده چالوس یا هراز مسافرتتان را آغاز کنید، در تمام طول سال برای رفتن به شمال و چه میدانم اصفهان و مشهد و شیراز وقت دارید. اما فقط یک بار در سال میتوانید ۵ تا ۱۵ روز آزادانه بگردید. پس توی ترافیک و شلوغی خرجش نکنید. پیشنهاد من برای دوره نوروز شمال شرق  و یا غرب کشور است.

- ویلانشینی

این یکی یکم خاص است. راستش همه که ویلای مناسب دم دستشان نیست که بتوانند یکی دوهفته بچپند داخلش و کیف و حال کنند. به علاوه اگر اسباب و امکانات تفریحی مناسب برای خودتان جور نکنید، تبدیل به بیخودترین تعطیلات شما میشود. چرا که آنقدر وقت اضافه دارید که مینشینید و به همه گذشته و حال و آینده اتان فکر میکنید. آنقدر هم فکروخیال میکنید که روانتان بهم میریزد. پس دوچرخه و راکت و توپ همراهتان باشد، ۷-۸ نفر همراه و رفیق رله و خوش مشرب از هر دو جنس ابتیاع کنید و بساط بازی و تفریح و خوشگذرانی مشروع و غیر مشروعتان را به همراه ببرید و از اول صبح تا بوق سگ توی سروکله هم بزنید. دقت کنید که اینگونه گذراندن تعطیلات نیاز مبرمی به ترکیب هر دوجنس به تعداد و کیفیت لازم دارد چرا که اساسا بخشی از لذت آن مربوط به تعاملات دورهمی یا مخفی اتان دارد. البته اینجا چند مساله وجود دارد، اول اینکه اگر میخواهید با خاطره خوش برگردید و بعدا هم جزو خاطرات خوب و عالی اتان دسته بندی شود، بین ۵ تا ۷ روز بیشتر طولش ندهید. چرا که یا حوصله اتان سر میرود و یا ایرانی بازیتان گل میکند و سر زیاد ماندن در مستراح یا چپ چپ نگاه کردن موقع شام یا هر دلیل تخمی دیگر دعوایتان میشود. دیگر اینکه زیاده روی نکنید و بی جنبه نباشید و گند همه چی را در نیاورید. رفته اید تعطیلات نه پارتی که خودتان را در موسیقی و الکل و سیگار و سکس و جوجه ... خفه کنید. لازم نیست حتما کسی بهتان گیر بدهد، خودتان به اندازه کافی در این شرایط بهم گیر میدهید. دست آخر اینکه حتما لازم نیست ویلای شمال داشته باشید. اب و هوای جاهای دیگر کشور هم در عید دلپذیر است.



موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۲۷
آقای پدر

نظرات  (۱۲)

سکوت تنها چیزیه که من می خوام. یه روزی عاشق دومی و سومی بودم. اما الان فقط یه جای آروم. 
کاش می گفتن توی تعطیلات تجمع های خانوادگی بیشتر از چند دقیقه ممنوع!!
پاسخ:
هاهاها... اتفاقا تعطیلات عید برای دورهمی و شلوغ بازیه. هرچند خودم اولی و دومی میپسندم.
سلام بر آقای پدر. چه عجب.
ممنون از راهنماییای مسافرتیتون که البته هیچکدومش امسال به درد من نمیخدره چون بهمن ماه خودم برنامه سفر زیارتی همراه پدرومادرم بعد از بیست سال ریختم.
رنگ و آب جدید سمفونی مردانتون مبارک باشه. چقدر خوش نورتر و دلبازتر از قبلیه. قبلیه یکم غمگین بود. 
http://rooznegareman.blogsky.com
پاسخ:
سلام و عرض ارادت
البته این بیشتر راهنمایی تعطیلات بود. 
اون قالب فقط مخصوص زمستان بود
جالب بود طرحهها...هرچند دومی و سومی پسندیدم بیشتر
شاید چون اولیو الان اینکارو میکنم و تقریبا در هفته حداقل یک شب فیلم میبینم..
پاسخ:
تو ادم خوشبختی هستی که در هفته یه بار اولی انجام میدی
همون اولی خوبه
از عید اصلم خوشم نمیاد



**** اومدم تو وبلاگت دیدم سر و شکلش عوض شده فک کردم اشتباهی اومدم عذرخواهی کردم رفتم!!! 
پاسخ:
اگر کسی از تعطیلات خوشش نیاد... خب باید بیاد. بقیه اش نمیگم
هاهاهاها... یعنی شوخ طبعیت عالیه الی. حیف که دل و دماغ نداری کلا
همیشه انتظار برای تعطیلات از خود تعطیلات به مراتب بهتره :) دقیقا درسته و موافقم 
ما که میایم تهران چند روز . چه چیزی از تهران گردی در أیام نوروز بهتر ؟
هم هوا عالیه و خلوته ، میشه تهران رو دوباره کشف کرد و نفس کشید
شمام امتحان کنید :) البته ما فقط  چند روز کوتاه میایم الان  
واسه همسری  پیشنهاد هدیه به نظرم اگه هدیه ای به ذهنتون نرسید کارت هدیه میتونه جالب باشه هرچی دوس داشت بخرن  مثلا کارت هدیه یه فروشگاه لوازم منزل مث  فروشگاه خانه اشپزخانه که خانوما دوس دارن یا کارت شهر کتاب ..یا حتی میتونه هدیه یه روز تفریح و اختصاص به خودشون باشه که شما از قبل برنامه اش رو چیده باشی و فندق چند ساعت نگه داری مثلا ماساژ و اسپا و ازبرنامه های که مختص خانم هاس . یا یه روز دو نفره مث کنسرت ،کافی شاپ یا رستوران کلا بیرون یا حتی سینما دونفره . یا مرکز خرید ..حتی اگه هیچ برنامه ای هم نداشتین همینقدر که اون روز بهشون توجه و مهربانی بیشتری داشته باشین و توی منزل کمک شون کنین مثلا پیشنهاد اشپزی با شما و اینا فک میکنم با محبت های ساده هم خانم ها خوشحال بشن و نیازی به هدیه خیلی گرون و طلا حواهرات نیس. مهم یاد بود و قدر دانی و أرزش معنوی روز هس . گل و نامه تشکر  هم که ساده ترینه و زیبا ترین :) 
عطر هم خوبه :) یا یه باکس اسپری های خوشبو مختلف و خیلی چیزای ساده ...
امیدوارم کمکی کرده باشم :)) بستگی به سلیقه و خصوصیات فرد داره ولی من اون پیشنهادات أولی رو میپسندم و نامه و فقط محبتتت :)  راستی از مادر عزیزشون کیلومتر ها دور هستن این یاد بود و تماس شما میتونه در نظرشون زیبا باشه . پیشاپیش روزشون مبارک مامان فندق جون  و مادر خودتون و همسر .امیدوارم شماهم همواره سلامت وبرقرار باشی پدرو همسر نمونه . چقدر این دغدغه و چالش شما برای هدیه و یادبودش زیباس ، عالی شده قالب کلی خوشمان امد و روشن شد وبلاگ :)  سفری هم اگه در پیش دارین خودش یه هدیه  محسوب میشه .طولانی شد ، فعلا :)
پاسخ:
قبول دارم که بهترین وقت تهران، عیده. اصلا عالیه 
بدون برنامه که نیستیم. اما معمولا یه چیز قابل توجهی هم میخریدم.
خوشحالم که همه از تعویض قالب خوششون اومده. 
نتیجه ازمایشتون چطور بود راستی ؟؟
پاسخ:
زنده میمونم. فقط تیروئید و اسید اوریک نرمال نبود. بخشی از ازمایشم هم نیاز به متخصص داره.
واب از ته دل خندیدم.نوع نگارش این پست عالی بود.
پیشنهادهای جالبی برای روحیه های مختلف بودن.
این شمال شرق رو دلم خواااست.
یعنی چی همسر و دوست دختر خزه؟!خوبشو نداشتین!
تجربه ی همه شو توی یه عید دوست داشتم!
پاسخ:
خوشحالم که میتونم خواننده هامو بخندونم.
باهات موافقم، شمال شرق عالیه. انتخاب اول من اون سمته.
ببین همسرو دوست دختر خز نیستن، مسافرت جاده ای و اکتشافی با همراهی اونا خزه. یعنی بد نیستا ولی بهتره اینجور مسافرت تک جنسی باشه. حالا خیلی حساس نشو.
تجربه همش تو یه عید یکم زیاده رویه خانوم جون.
پیشنهادات خوب بودن ولی برای من زیاد عملی نیستن.خخخخ
خودت هم هیچکدوم رو انجام میدی یا فقط در حد پیشنهاد به دیگرانه؟
قالبت هم خیلی خوبه.منم اول فک کردم اشتباهی اومدم!
پاسخ:
طلوع عزیز تو هم ساختار تعطیلات خودت رو خلق کن
هفته اول که با خانواده شمالم. هفته دوم به فیلم و کتاب و درس میگذره، اونم در تنهایی. یه جورایی تقریبا دومی.
خوشحالم که قالب جدید پسندیدی
هنوز نتونستم بین3 مورد بالا یکی رو انتخاب کنم ترکیبی از ۱ و ۲ بهتره 
پاسخ:
نه دیگه. ترکیبی نداریم. مثلا میخوای با رفقلت بری مسافرت و بشینی یه گوشه کتاب بخونی!؟
سلام
سال نوتون مبارک
من اولی رو انتخاب کردم البت بی سیگار بی پیتزا

غذا دست پخت مامان نبود هم حاضری نون پنیر ، نون محلی ، نون تخم مرغ که این یکی دیگه واقعا بالاجبار بود و با اخم و تخم خوردیمش:))

چای و آویشن و عسل و... هم به خاطر سرماخوردگی 

و فیلم و فیلم و فیلم.... البت گاهی هم کارتن های شبکه های مختلف تلویزیون :)

یه شب یه فیلم ترسناک دیدم اسمش هم یادم نیست تنها هم خونه بودم دیگه داشتم می ترسیدم خاموشش کردم و خوابیدم واسه اولین بار یه فیلم ترسناک منو ترسوند :))
پاسخ:
همش که شد نون؟!
من خودم کلا هر شب یه فیلم ترسناک دیدم. دیگه سر شدم. نمیترسم. 
انتظار دارید وقتی مامان نیست پس چی بخورم خب نون می خورم دیگه ههههه
پاسخ:
چقدر اقتصادی هستی...
بیخیال دختر، حالا که نیست بیشتر خوش بگذرون
بحث تنبلیه برادر من تنبلی نه اقتصادی بودن هههههه
پاسخ:
هوم؟! الان یعنی چی؟ اینا کدومش تنبلانه بود؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی