var pass1="3402

سمفونی مردانه

تجربیات یک نیمه جان

سمفونی مردانه

تجربیات یک نیمه جان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

خود درمانی

يكشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۵، ۰۹:۲۸ ب.ظ

۱- اول اینو بگم که خوب نیستم. سرکار اوضاع خوب پیش نمیره، پرسپولیس باخته. اخر ساله و جیبم خالیه و چندتا خرج عمده مثل بیمه ماشین و ولنتاین و عید و چندتا چیز دیگه در پیشه و در نهایت دلی دارم که خوش نیست!

۲- اساسا ناخوشی روانی یا همون افسردگی های ما موقتی و گذرا و الکین. بیشترش حتی دلیل خاصی هم ندارن جز تغییرات هورمونی و بیولوژیکی. وگرنه اکثر مواردی که ما درحالت ناخوشیمون نام میبریم، بقیه وقتا هم هستن. راستی میدونستید مردها هم در مقاطعی از ماه دچار پریود میشن! حالا نه جسمی اما از نظر روانی یه جوری میشن که به همه چیز و همه کس گیر میدن و بهونه میگیرن و کلا نمیشه خیلی بهشون نزدیک شد. عصبی و پرخاشگر و افسرده میشن. پس اینجور وقتا مراعاتمون بکنید تا مراعاتتون بکنیم!

۳- هر وقت اوضاعتون طوری بود که از موضوعاتی ناراحت و ناخوش احوال بودین اونا رو برای خودتون بشمرید. اگر تونستید موارد ناراحتیتون لیست کنید، خوشحال باشید. چون اونقدر محدود و مشخص هستن که قابل تفکیکن و به علاوه ناراحتیتون دلیل و علت داره و الکی و همینجور تخمی تخمی ناراحت نیستین. پس طبیعتا سالمید و افسرده نیستید. اما اگر دلیل واضحی پیدا نکردین... چند روز صبر کنید، اگر بهتر شدید که فبه المراد، در غیر اینصورت نیاز به مشاوره دارین.

۴- اگر نیاز به مشاوره داشتین، حتما مراجعه کنید اما خیلی بهش اعتماد نکنید. چون حضرت والا به گونه ای باهاتون رفتار میکنه که جلساتتون تمدید کنید و طبیعتا جیبتون خالی کنه. اگر اعتقاد راسخی به روانکاوی و مشاوره ندارید پس از اساس مراجعه نکنید چون بعد از مدتی رهاش میکنید و تازه اون روانشناس بدبخت رو به کلاهبرداری و پول یامفت گرفتن و بقیه القاب سودجویانه متهم میکنید. پس یا اصلا نرید یا سالها و سالها ادامه بدید. ارجاعتون میدم به سریال سوپرانو

۵- روانشناس یا مشاور غیر همجنس رو انتخاب کنید. دقیقا به خاطر مسایل بین جنسیتی، ما آدمها تمایل بیشتری داریم تا با غیر همجنسمون درددل کنیم. حتی یکم که راحتی و امنیت پیدا کردیم وارد مسایل خط قرمزی هم بشیم. جالب اینه که هم همدردی اونها رو بهتر و راحت تر میپذیریم و هم نقطه نظرات و پیشنهاداتشون. 

۶- جسارتا هول ورتون نداره و به شام یا ناهار دعوتشون نکنید. بخصوص خانم ها زرتی احساس وابستگی به مشاور و روانکاوشون پیدا میکنن. چرا که حس میکنن از طرف اونها به خوبی پذیرش و درک میشن. خب خیلی ابلهید، چرا که اونها آموزش دیدن که بشنون، همدردی کنن و بخصوص تاییدتون کنن. خنگ نباشید اونا شمارو درک نمیکنن، شمارو جذب میکنن. این به این معنی نیست که اشتباه میکنن بلکه به این معنیه که کارشون بلدن. چراکه عموم ما آدمها حس عدم درک شدگی از طرف اطرافیان داریم. پس اونها جایگزین اطرافیان و نزدیکان ما میشن. به طوری که برای جلسه بعدی روانکاوی لحظه و روز شماری میکنیم!!

۷- اگر مشاور یا روانکاوتون هنگام شنیدن زندگی سخت و طاقت فرسا و جانکاهتون! باهاتون اشک ریخت (برای خانم ها) یا از تماس فیزیکی استفاده کرد (برای آقایان) ... گیر یه آدم شیاد افتادید. اون اشکها فقط برای اینه که شما رو تحت تاثیر خودش قرار بده. بهترین مشاور اونه که همون اندازه که تاییدتون میکنه، جسارتا گند هم بزنه بهتون. شما که فکر نمیکنید مسبب رفتار و زندگی نکبتی تون فقط اطرافیانتون هستن و خودتون پاک و منزه هستین؟!

۸- یکی از گرفتاریای روانشناس و مشاور بودن اینه که یا درگیر ابتذال و انحراف میشین یا متهم به ابتذال و انحراف!!! میپرسید یعنی چی؟ عرض خواهم کرد. دوستان دور یا نزدیک به تصور این که شما ادم شناس هستید بهتون نزدیک میشن و مسایلشون در میون میزارن، بعد وقتی با سوالات یا رفتار تخصصی شما در حیطه مسایل خصوصیتون مواجه میشن، شمارو به عوضی، آشغال وچیزای دیگه میبندن و همه جا هم شمارو یه آدم منحرف معرفی میکنن که بهشون نظر داشتین. مطمین باشید اصلا خودشون و سکنات خودشون به یاد نمیارن و اصلا فراموش میکنن که اونها بودن که آویزون شما شدن! تازه اگر مشکلات شخصی رفتاری هم داشته باشن از بخل و کینه و حسدشون در اگزجره کردن مسایل هم استفاده میکنن. پس جسارتا به آشناها و بستگانتون نه مشاوره بدید و نه به جهت مشاوره مراجعه کنید.

۹- اما در هر صورت مشاوره با متخصص به مراتب راه حل عاقلانه تریه نسبت به درددل با دوست و خانواده و همکار و معشوق و اینا.

۱۰- به نظرم باید هر کدوممون کارایی رو تو زندگیمون کشف کنیم که حال ما رو بهتر میکنه. مثل کتاب خوندن، نوشتن، فیلم دیدن، پیاده روی، ورزش، خرید، مسافرت و ... شما میدونید چی حالتون بهتر میکنه؟ هیچ وقت دنبال خود درمانی بودین؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۲۴
آقای پدر

نظرات  (۱۵)

من پیش یک روانشناس خانوم میرم و راضی هم هستم. ولی انصافا خیلی گرونن. از یه پزشک متخصص بیشتره ویزیشون.به هر حال برای من میارزه. هیچ کار خاصی هم نکرده فقط باهاش حرف میزنم ولی احساس میکنم حالم بهتره
پاسخ:
خب دقیقا همین که حال بهتری داره یعنی میارزه.
خیلی نکات اموزنده ای یود و فهمیدم درست انتخاب کردم...

امیدوارم سرمار اوضاعت بهتر بشه و جیبت پرپولتر...
پیشنهاده و قصد جسارت ندارم.خانمها بیشتر دلی هستن..یعنی اگر جیبت خالیه.برای ولنتاین کارهای هیجان انگیز و دلی کوچیک کوچیک و کم خرجتر انجام بده... .

و اینکه...دارم روان درمانی یا خوددرمانی میکنم و بشدت سخت و انرژی گیرنده است..گاهی هم انرژی دهنده..ولی تغییر سخته...و تنها امیدم هدفیه ک دارم..
پاسخ:
کارهای هیجان انگیز و دلی؟ خب فکر کنم اوضاع هیجان و دل بین ما از اوضاع جیبمون بدتره. پس ترجیح میدیم برای هم پول خرج کنیم
امیدوارم به هدف مشروعتون برسید
ولنتاین برای من  بسیار لوس و فاقد اعتباره فکر نکنم هیچوقت به رسمیت بشناسمش کلا از مناسبات بدم میاد ولی خب انگار ملتو شاد میکنه پس خوبه. حالا یه امسال نخرین ،تا این حد باب شده ولنتاین؟کلا روزی با همچین مفهومی یک بار در سال بسه دیگه روز مرد و زن هست کافیه اینطوری خونوک میشه به نظرم
پاسخ:
وقتی ازدواج کردی نظرت فرق میکنه. اون موقع حتی لذت میبری که این روز رو داری.

سالها پیش بابت زندگی ام که بیشتر فاجعه بود تا زندگی مشاور رفتم و مدتها ادامه دادم اما الان بعد از حدود ۱۲ سال که از اون ماجرا گذشته بیشتر ترجیح میدم خودم راه حل پیدا کنم.

چون با افزایش سن ادم اقلا به خودش دیگه کمتر دورغ میگه و وقتی یه سری اشتباهات رو تکرار میکنه دیگه همه جوره بهش ثابت میشه ایراد از خودشه :)

در مور بند دوم هم فکر کنم اغلب بانوان متاهل این مسئله رو درک و لمس کرده باشن.

در هر صورت زندگی کلا سر تا تهش سخته اما گاهی بی نهایت شیرین میشه

خدا عاقبت همه رو به خیر کنه

پاسخ:
وودی آلن نظر کاملا متفاوتی باهات داره، اعتقاد داره زندگی چیز بسیار شیرین و دلپذیریه اما خیلی سخت و دردناک تموم میشه. من تعریف وودی الن نامسلمون به تعاریف عامیانه خودمون ترجیح میدم.
امیدوارم همه مون عاقبت به خیر بشیم...
به نظر من ولنتاین جزو چیزاییه که گندش تو ایران دراومده چه من ازدواج کنم چه نکنم
پاسخ:
من نمیفهمم از چه لحاظ گندش در اومده. اصلا تو چرا اینقدر عصبانی هستی؟
ما اصلا چیزی به عنوان کادوی ولنتاین نداریم.راحتیم از این نظر.
شما هم بیمه ماشینتون اسفنده؟ یعنی درست زمانی که هزینه ها میزنه بالا و پول لازم هستی دم عید باید کلی پول بی زبون رو بریزی به حساب این شرکتای بیمه!
 مورد سه من خوشبختانه هروقت ناراحتم قشنگ میدونم دلیلش چیه و میتونم بنویسمش.معمولا دو سه تا هم بیشتر نمیشن.
توضیحاتتون در مورد مشاور و روانکاو عالی بود.من هنوز خوشبختانه یا بدبختانه در این مورد تجربه ای ندارم.
خیلی وقتا میدونی چی حالتو خوب میکنه ولی امکانش نیست مثل همون خرید یا مسافرتی یا پیاده روی.من اگه هیچ کاری نتونم بکنم.نهایتش میخوابم یا دوش میگیرم یا دوروبرم رو جمع و جور میکنم و حالم بهتر میشه.به همین راحتی!

پاسخ:
پس فکر میکنم اوضاع توخیلی بهتر از خیلی از ماهاست. منم خیلی وقتا نمیتونم کار مورد علاقه امانجام بدم، تولد فندق هم مزید بر علت شده.
چقد پستتون خوب بود دوبار خوندمش.دستتون درد نکنه.منم مشاور به اطرافیان ترجیح میدم حتی اگه مشکل حادی نباشه.
ولنتاین مبارک

پاسخ:
تنکیو
اصلا مشاوره لازمه، حتی اگر شده ماهی یه بار.

عصبانی نیستم که!
پاسخ:
پس با من دعوا داری؟!
1- ایشالا اول حال دلتون زودتر خوب بشه و به دنبالش جیباتون پر از پول بشه.
2 تا 10- ممنون از نکات مشاوره ای که گفتین. بیشتر یک جلسه مشاوره روانشناسی روانشناس شناسی برای خوانندگان بود تا خود درمانی.
ممنون از توجهتون برای کمک. به توصیه شما درمورد بلاگفا توجه نموده و به بلاگ اسکای نقل مکان کردم.
پاسخ:
ممنونم. واقعا هم قصدم همون روانشناس شناسی بود. بلگ اسکای فضای راحت تر و پرخواننده تری بهتون میده.
با عر معذرت فراوان از مشاوران محترم
اما من اصولا اعتقادی بهون ندارم و کار خاصی از اونا بر نمیاد


بازم معذرت
من الله توفیق
پاسخ:
با عرض سلام و خسته نباشید، احتراما به استحضار میرساند از شواهد و قرائن اینجور بر می اید که جامعه روانشناسان کشور و جامعه مدرسین دانشگاه های سراسر کشور هم هرگونه تلاش برای بهبود وضع سرکار علیه را تکذیب و اساسا بی نتیجه خواندند. باشد که قرین رحمت باریتعالی قرار گیرید. 
و من اله توفیق
بهمن ۹۵
نه:| آخه مگه ولنتاین اختراع شماست که با شما دعوا داشته باشم؟ من فقط میگم لوسه دعوا ندارم:)
پاسخ:
بله، چشم. حالا ادرس بده من چندتا شکلات و خرس و گل بفرستم درب منزل
:| واسه خودم حرف میزدم از اون موقع؟:))))
پاسخ:
عزیزم، تو خوبی
منم با الی خانم موافقم کلا با کسب اجازه از همه ی شما روانشناسا و مشاورا میگم که از دستتون یه مشاوره درست و حسابی پر و پیمون هم برنمییاد من یه بار این اشتباه رو مرتکب شدم و رفتم مشاوره خداتومن پول از کفم رفت تازه مشاوره که خیلی هم ال بود و بل همه چیزو ربط داد به ازدواج نکردنم و بعد از یه روز هم بهم پیشنهاد داد که باهاش دوست باشم تازه دوستاشم بهم معرفی میکنه خونه خالی هم داشتن ووووو

فکر کنید تا چند وقت حالم بد بود و بدتر از اون شماره منو هم داشت و هی زرت زرت چندوقتی یه بار پیام می داد و معذرت خواهی از اون روز به بعد فهمیدم  خودم باید درگیری های ذهنیمو حل کنم و یاد بگیرم تلاش بیشتری کنم واسه حال خوبم وگرنه با دکتر روان شناس و مشاور و... بار من یکی بار نمی شه:(
پاسخ:
هاهاها... یعنی عجب امامزاده ای بوده مشاوری که رفتین. واقعا پیشنهاد دوستی داد؟ اونم همون جلسه اول؟! تو روحش... لااقل میذاشت چندتا جلسه دیگه میرفتین و آشنا میشدین، بعد....خخخخخخخ
متاسفم از اینکه گیر ادم ناجوری افتادین

والا این پرسپولیس هم با این باختش کل زندگی رو به کاممون تلخ کرد :)) 
پاسخ:
فوتبال خوبه اما منوط بر اینکه با سوت پایان بازی ، همه چی براتون تموم بشه.
بههه تازه برام آدم واسه صیغه هم پیدا می کرد همه جوره هم ساپورت می شدم.....

یه بار بعدها که هی زرت زرت پیام می داد و عذرخواهی بهشون گفتم ببین مردم به شماها اعتماد می کنن لااقل مطمئنم من که اون روزا از ازدواج نکردن حالم بد نبود من از خصلت های بدی که داشت دامنمو می گرفت و رو افکار مثبت اندیشیم اثر میذاشت اومده بودم پیش شما می خواستم آدمتر بشم ولی خوب شد یه بار اومدم مشاوره و فهمیدم از هیچ مشاوری کاری برنمییاد حالاها خودم مراقبت می کنم از خودم دیگه هم به شماها اعتماد واعتقادی ندارم می دونم هم از عهده ی دغدغه های زندگیم برمییام چنان بلایی این آدم سر ما آورد که هرچی بهم می گن بیا برو یه مشاور خانم که از قضا دوست دوستم هم هست به دوستم می گم آقا این بار دیگه خانمه می گه بیا بشو همجنس باز ترجیح میدم دغدغه هامو خودم حل کنم و واقعا هم می دونم که میشه خودت از عهده ی مشکلات بربیای سخته ها ولی شدنیه:)

در مورد پرسپولیس هم شک نکنید که کل زندگی همون لحظه رو به کاممون تلخ کرد من حتی دیگه بازی ها رو هم نیگاه نمی کنم فقط نتایج رو دنبال می کنم ولی خب تو دربی کلا غیرتییم دیگه چیکار کنم :))
پاسخ:
خیلی خیلی متاسفم بابت تجربه مشاوره ناخوشایندی که داشتید. اما بیشتر از اون بابت تصوری که درباره همشون پیدا کردید متاسف شدم.
به چشم فان و سرگرمی به فوتبال نگاه کن. غیرت توی فوتبال بی معنیه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی