var pass1="3402

سمفونی مردانه

تجربیات یک نیمه جان

سمفونی مردانه

تجربیات یک نیمه جان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

اندیشه ناگهانی شماره ۵ : بلاهت یا صداقت؟!

پنجشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۴۴ ب.ظ

زیاد راست گفتن دقیقا به اندازه دروغ گفتن مخرب و ویرانگر و چه بسا خانمان بر اندازه. چه کاریه اصن؟! نمیدونم تا حالا آدم هایی رو دوروبرتون دیدین که خیلی علاقه دارن بیان و راست و درست هرچیزی رو بگن؟ حتی با اینکه ازشون سوال نشده یا اصلا حتی مورد سوال هم قرار نگرفتن! خودشون میدونن خط قرمزو رد کردن یا لااقل لمس کردن و هی جلوی شما عقب و جلو میکنن تا ازشون سوال کنین. وقتی از بی توجهی شما به تنگ میان، آب دهنشون قورت میدن و میان راست شما میشینن و با گوشه لباس یا انگشتاشون بازی میکنن و میگن مثلا تکالیفشون ننوشتن، یا در فلان درس نمره کمی آوردن یا فلان ظرف که یادگار اجدادتون از دوره زندیان بوده اشتباهی زدن شکستن... اینا همونان که بزرگ و بالغ هم که شدن میان راست همسرشون (مونث و مذکر) وایمیستن میگن: "عزیزم من خیلی دوستت دارم و تو همه زندگی من هستی ولی من یه دفعه بهت خیانت کردم! منو ببخش..." بعدش هم کلی حدیث و آیه براتون نازل میکنن تا شما خوب شیرفهم بشید که چقدر صادق و درست هستن و نمیتونستن با عذاب وجدان عمل وقیح و شنیعشون کنار بیان و چه بسا اعتراف بکنن که اصلا آلت مبارکشون از اون وقت، دیگه کاراییشو از دست داده و شرمساره مثلا!!! نه عزیزای من، این دوستان نه صادق و راستگوان و نه شرمسار و پریشون. فقط ابلهن!!

هدف این دوستان از راستگوییشون بیشتر پزدادن و خودنمایی کردنه که "ببین... من میتونم" پس حواست باشه و کاری نکن که دوباره این کارو انجام بدم. حالا مهم نیست این عمل از دختربچه ۱۲ سالتون سر میزنه یا زن یا شوهر چهل و اندی ساله. خلاصه اینکه گوشی دستتون باشه.

و اما خودشما، اصلا مجبور نیستید چیزی رو اعتراف کنید یا برای کم شدن بار عذاب وجدانتون اقرار کنید. چرا که معمولا تبعات بعدی براتون داره و احتمالا هر از گاهی به رختون کشیده میشه. خیانتو که اصلا، حرفشم نزنید. بریزید توخودتون انبارش کنید. اصولا برای فرار از عذاب وجدانتون اعتراف و اقرار فایده نداره، تنها کافیه فراموش کنید.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۱۴
آقای پدر

نظرات  (۱۰)

این پستت چون از دل برآید به شدت بر دل نشیند
من خوشم اومد
واقعیت همینه که گفتی چه خوشمون بیاد چه خوشمون نیاد. گرچه  مثل 99.99 آدمها منم از دروغ خوشم نمیاد شدیدا بیزارم اما اصلا تمایلی ندارم خیلی چیزها رو بدونم تا جایی که زمانی روبروی یکنفر ایستادم وگفتم " ببین  من اصلا اصراری ندارم دروغ نگی فقط یکم وقت بزار و یه مدلی بگو که من سه سوت نفهمم، اگر هم میخوای بهم خیانت کنی بکن فقط اینقدر ماهرانه باشه که من مچت رو نگیرم" 
از اون بخش اعتراف کردنم هم اصلا خوشم نمیاد . آقا آدم یا یه غلطی رو نمیکنه یا اگر کرد مردونه (منظور صفت مردانگی می باشد) وایمیسه و انکار میکنه!!! چون غلط زیادی کردن که دیگه دفاع کردن و تعریف کردن و اعتراف نداره!


من الله توفیق
پاسخ:
میگم میخوای بیانیه ات رو به پست پی نوشت کنم؟!
 «و من الله توفیق» خوب یاد گرفتیا
کلا هر نعمتی رو که خدای متعال زیاد بهت عطا کنه میشه دردسر ..
حتی زیادی خوب بودن .. حتی آدم بودن .. صادق بودن ..

ولی قبول دارین بعضی چیزا غیر قابل بخششه .. 
هر جوری بیان بشه بازم چندش اوره ..
خیانت تنها موضوع نابخشودنیه جهانه .. البته برای من .. 
اما گذشته هرفرد محترمه و کارهایی که توش انجام داده خیانت محسوب نمیشه پس نیازی به بیان نیست.

راستش الان از یه جلسه ی اعتراف بر میگشتم که پشیمون شدم
از بیانش .. 
و دلشکسته از فهمیده نشدن ..

دلم میخواست یه احمق بیشعور بودم .. 
به همین واضحی ...
پاسخ:
اوکی، برفرض که خیانت نابخشودنی باشه، پس بدیهیه که نباید برملا بشه و در بهترین حالت باید فراموش بشه.
جالب بود بهش فکر نکرده بودم. فکر نمیکردم راستگویی م زیاد خوب نیست.
پاسخ:
راستگویی زیاد، اصلا خوب نیست.
من چند سال پیش یه وبی رو میخوندم که اومده بود سیر تا پیاز گذشته اش رو که از قضا خیلی سیاه هم بوده نوشته بود و بعد شاکی بود که چرا ملت میان کامنت های ناجور میذارن و بهش فحش میدن! میدونی خدا خودش گفته اگه گناهی کردید فقط بیایید پیش خودم.اعتراف به گناه پیش بنده های خدا خودش یه گناه بزرگتره.حتما حکمتی بوده که اینجوری گفته.حالا نمیدونم چرا بعضی ها اصرار دارن راستگو باشن تو اینجور موارد!
پاسخ:
عه، راست میگی ها. اصلا خود خدا هم همینو گفته. الحمداله که مهر شریعت هم بر پیشانی اندیشه ناگهانیم خورد!
این هم نقطه نظری است در خصوص صداقت و راستگویی. 
پاسخ:
ولی نقطه نظر جالبی بوداااا
اصلا چرا خیانت؟
پاسخ:
اینو مورد مثال اوردم. حرفم خیلی کلیه
چقدر شخصیتت تو این پست مشهوده !!! :))))
این کامنتمم فقط با توجه ب همون کلمات اول پسته حوصله کامل خوندن مطالبت رو ندارم
متوهمیت درمان باد
پاسخ:
تو خوبی...
پس با وجود مثال بودنش 
همه چی رو میشه فراموش کرد .. :)
مخصوصا اگر اون موضوع بر ملا بشه یه آسیب بزرگ به روح و رولن طرف مقابل بزنه ..

دوشنبتون شاد و زیبا آقای پدر ..
پاسخ:
منم دقیقا حرفم همینه. باید جلوی اسیب روانی و شخصیتی طرفین گرفته بشه.
روز دوشنبه سخت و پرکاری داشتم اما به شدت از خودم راضی هستم
کاملا درست می فرمایید
پاسخ:
ممنون 
فراموش کردن اثر داره به شرط عدم تکرار و نساختن رازهای جدید:)
پاسخ:
دقیقا حرفتون درسته

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی