var pass1="3402

سمفونی مردانه

تجربیات یک نیمه جان

سمفونی مردانه

تجربیات یک نیمه جان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

اسفند گاه فندق

سه شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۰۹ ب.ظ

۱- به لطف هنرنمایی همسر به طور کامل از شیر مادر و شیر خشک جدا شد. اعتراف میکنم که من هیچ دخالتی نداشتم. به کمک مقداری آب ، فندق در کمتر از پنج روز کلا فکر شیر از سرش خارج شد. حالا شبها هم خودش راحت میخوابه و هم مادر و پدرش. البته همچنان همسر کنار فندق میخوابه و من کنار بالش!! 

۲- بعد از گرفتنش از شیر، به شدت میلش به آب افزایش پیدا کرده. اما در عوضش وعده های غذاییشو کامل و منظم میخوره.

۳- این ماه اولین پیتزای عمرشو تجربه کرد. مرغ با کاری رستوران جرس. قبل از این هم جلوش پیتزا خورده بودیم اما توجهی نشون نداده بود. بیشتر تمایل داشت ساندویج دستش بگیره و گاز بزنه. اما اینبار طعم پیتزا رو هم چشید و اتفاقا خوشش اومد.

۴- سردی، داغی، ترشی رو تشخیص میده. این آخری رو خود من هم نفهمیدم از کجا یاد گرفته.

۵- قبلنا یه چیزی بود به نام قلک. این چیز ابزار آموزشی خیلی خوببه. اشتباه نکنید، نمیخوام درباره فوائد آموزش ذخیره کردن نقدینگی توسط نونهالان صحبت کنم. از یک سالگی هر هفته منو قلک نشستیم جلوی فندق و بنده قلک جان (که مربوط به صندق محک هستش) رو تغذیه کردم و از فندق هم خواستم که داخلش سکه بندازه. یادم میاد اوایل سعی میکرد سکه رو برگردونه بیرون، وچون نمیتونست عصبی میشد و گریه اش میگرفت. اما واقعیت اینه که هدف من تمرین و سنجش مهارت انگشتان و بینایی فندق بود. اوایل موفق نمیشد سکه رو حتی درست دستش بگیره، بعدا دستش میگرفت اما نمیتونست طوری تنظیم کنه که سکه داخل شیار قلک بیفته.... مرتب مهارت بیشتری پیدا کرد و در نهایت از این ماه یعنی از ۱۸ ماهگی تونست به راحتی سکه رو با کمترین صرف زمان داخل قلک بندازه.

۶- قلک، حلقه های استوانه ای، لگوهای خانه سازی اندازه بزرگ و عروسک های انسان گونه بهترین ابزار آموزش و بازی برای کودکان زیر دوسال هستن. 

۷- فندق یه حساسیت عجیبی درمورد برخورد فیزیکی من و همسر داره. یعنی حتی کنارهم، هم بشینیم، دلخور میشه و معمولا منو کنار میزنه! حالا دیگه در مورد هم آغوشی که دیگه خودتون فکرشو بکنین واکنشش چیه. نکته اش اینه که چون تا به حال من مدت بیشتری کنارش بودم، توجه اصلی به مادرش معطوف میشه و من کنار زده میشم. یعنی درواقع برخلاف معمول

۸- خب حقیقتش خیلی هم برخلاف معمول نیست. چون جناب آقای فروید، مقوله "عقده ادیپ" رو درباره کودکان ۳ تا ۵ سال مطرح کرد و اظهار نظر خاصی درباره کودکان زیر ۲ سال نکرد.

۹- یه اتفاق جالب دیگه اینه که جز در خلوتای دونفره پدر و دختریمون، در بقیه موارد و در جمع من رو با اسم کوچیک صدا میکنه!! 

۱۰- یه کار جالب دیگه اش که تا به حال فقط در مورد من و مادرش و مادرم اتفاق افتاده نشان از رشد کلامی عاطفیش داره. سرشو میاره جلو، تو صورتت نگاه میکنه و میگه :" دوست دارم!" نمیدونم میتونید حس کنید شنیدن این جمله از زبون یه کودک یک سال و نیمه چجور حس بینظیری بهتون میده یا نه. خب واقعیتش اینو از من یاد گرفته که تقریبا هر روز و با برنامه، فقط یه بار این جمله رو بهش گفتم که :" دوست دارم باباجون"

۱۱- دیگه کاملا واضحه که کلمات رو به درستی انتخاب میکنه، معنیشون میدونه و مهمتر از همه میدونه از دایره کلماتش چطور استفاده کنه. میتونم فروتنانه اعتراف بکنم تا الان هیچ کلمه ای رو نا به جا به کار نبرده. البته علیرغم اینکه بسیار جالبه اما حالا خیلی هم غرور آفرین نیست. اشتباهات کلامی در کودک -و حتی بزرگسال- با افزایش دایره لغات اتفاق میفته.

۱۲- فندق یه لک قهوه ای پایین زانوی راستش داره، به اندازه دوزاری اگه یادتون بیاد. ازش میپرسم: "باباجون این چیه روی پاته؟" یه نگاهی بهش میندازه و میگه : " ممه"!!!!

۱۳-  این ماه برای اولین بار فندق به باغ وحش بردیم. یادتون باشه که بهترین وقت برای رفتن به باغ وحش ماهای اسفند، فروردین، اردیبهشت، مهر و آبانه (چرا؟). اعتراف میکنم که کمی برای فندق زود بود که از دیدن حیوونای مختلف ذوق کنه و بالا و پایین بپره. اما وقتی چندتا حییون جدید رو یاد گرفت و برای دیگران تعریف کرد فهمیدم به اندازه کافی لذت برده. خلاصه اینکه تجربه خوبی بود. بخصوص اینکه خودم هم تا به حال فیل و کانگورو و گورخر و پلنگ ایرانی از نزدیک ندیده بودم.

۱۴- واقعیت اینه که وضع باغ وحش ارم از آخرین باری که رفته بودم، فکر کنم سه سال پیش، به مراتب بهتر شده بود. هم تر و تمیزتر و مرتب تر بود و هم وضع رنگ و رخ قفسا و حیوونا بهتر شده بود. واقعا اگر در محل سکونتتون باغ وحش هستش و حداقل یه بار در سال سری بهش نمیزنید، کم شعورید. اصلا زورم نیومد که نفری شش تومن ورودی باغ وحش و سه تومن ورودی پارکینگ دادم. 

۱۵- باغ وحش ارم دوتا فیل داره. خب در نگاه اول واقعا فیلن اما یکم با فیلایی که توی تلویزیون و برنامه های مستند دیدیم متفاوتن. اینا فیل سریلانکایی هستن. تقریبا نصف فیلای افریقایی و دو سوم فیلای هندی هستن، عاج ندارن، رنگشون خاکستری روشن و یه دسته. البته همچنان از جثه بزرگشون لذت میبرید. تازه زبون غیر سیلانی هم نمیفهمن. ظاهرا فیل بانشون یه مقداری آموزش دیده که باهاشون ارتباط برقرار کنه. ولی به شخصه از دیدن این دوتا فیل فعال و پرجنب و جوش لذت بردم. جایگاه مناسبی هم بهشون اختصاص داده شده بود. مهمترین چیزی هم که از باغ وحش یاد فندق موند همین فیل ها بودن.

فندق


فندق



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۲۵
آقای پدر

نظرات  (۱۸)

قربون این دخمل شیرین   کفش صورتی برممم من. اووووخودااا.

+شماره 5 جه جالب بود.نمیدونستم یه قلک ساده این فوایدم داره واسه کودکان.
شماره 10 هم خیلی دوست داشتنی بود.تو یه سالگی ندیدم ولی تو سه سالگی دختر خالم به مامانش میگفت عاشقتم مامان.اینا همه از برکت وجود پدر فهمیده ای مث شماست که اینقدر عاقل و دقیق هستید روی رشد و تربیت کودکتون نگاه ذره بینی و جالب دارین.
واقعا عالیه.جه خوبه که حرفای قشنگ تکرار میکنید تا فندقم یاد بگیره.
+راستی چرا از صورتش نیفتاده تو عکسا؟من دلم واسش تنگ شده بود حسابی واسه اون لپای نازش و اون نگاه های قشنگش.فک کنم ترسیدین چشم بخوره.خخخ. به خدا چشم ما شور نیس.خخخ.
+این بستن موی سر با کش مویی زیاد موهاشو سفت نبندین بیشتر بزارین مث عکس قبلی باز باشه.یا بافت بزنین واسش. سرش درد میگیره .دقیقا خاله منم همیشه همینطوری اغلب میبنده موهای دخملشو من مخالفم.خوبه ولی زیاد نباشه سفتم نباشه.ازاد باشه بهتره سرشون اذیت نمیشه.ببخشید اگه دخالت کردم .
بوووس واسه فندق. این پست های فندقی عااالیه.من طرفدار شدید این پست هاتونم.
عید سفر نمیبرینش؟فک کنم الان دیگه بتونه بگرده. گردش و دوس داشته باشه.


پاسخ:
ممنون از لطف و مهربونیت ستاره جان
خیلی ابزار دیگه غیر از قلک هست که میشه در جهت یادگیری و سنجش توانایی های بچه ها استفاده کرد. من فقط تجارب خودمون مینویسم و حکم و آیه نازل نمیکنم.
خب عکسای اینبار بیشتر قصدم نشون دادن توجه و نگاه فندق بوده.  والا فندق خانم جون اینقدر مو داره که همش جلو صورتشه.
اتفاقا دخترا تا اخر تعطیلات شمال هستن و بهشون خوش میگذره... دور از پدرش
دیگه انقدر فندق خااانوم  شده که عکس از پشت میذارین? خخخخ
برگه دستش گرفته?
۱۰ عاااااالی بود'
پاسخ:
فقط ۱۰ عالی بود؟
سال نوی خوب و سلامتی داشته باشی جین جان
اقا سال جدید مبارک:)
ایشالله سه تایی کنارهمدیگه خیلی خوب و خوش و خرم باشین:):)باارزوی بهترینها:)
پاسخ:
ممنونم نل عزیز، امیدوارم شما هم سال سلامت و دلخواهی داشته باشید
سال نو مبارک
پاسخ:
ممنون آوا، سال نوی شما هم مبارک و سلامت و موفق
کم پیدا و کم کار شدیااا... پست اخرت دیگه گردو غبار روش نشسته.
ممنونم آقای پدر

دخترا ٬ ینی فندق و همسر؟ انقدر خوشم میاد از این تعبیر....
ستاره درست میگه برای سفت بستن موها...دکتر من هم میگفت موها رو سفت نبندین که پیاز مو شل میشه و...
پاسخ:
اره، همونا. خودم هم خوشم میاد.
دوستای گلم، خواهرای عزیزم اینقدر گیر به این چیزا ندین. حالا یه عکس دیدین که کش سر داره به این معنی نیست که از بدو تولدش همش کش به سرشه... والا
خودتون رو فدای خنده های فرزندتون کنید.
ما که خیری ندیدیم از والدینمون و هر روز میگیم که اشکال نداره خودمون برای فرزندانمون جبران میکنیم.
ولی شما برای بچه هاتون همه کس و همه چیز باشید
پاسخ:
ممنون مهدی از کامنتت.
امیدوارم بتونم پدر مناسبی باشم. لااقل سعیمو که میکنم
سال نو مبارک
امیدوارم سال خوبی باشه براتون. سرشار از سلامتی و برکت
پاسخ:
ممنونم دل ارام. برات سال روشن و سلامت و دلخواهی ارزو میکنم.
لطفا ادرس وبلاگت برام موقع کامنت گذاشتن بزار. من بی معرفت نیستم
سلام ... عید شما مبارک ... میبینم که در سنگر بچه داری خیلی موفقید ... آفرین و ای ول ...
پاسخ:
سلام. ممنونم ازت، سعی میکنم باشم.
میدونی یکی از شخصیتای مورد علاقه من هستی؟
یه وبلاگ مودب، محترم، ظریف و دلنشین. ازت ممنونم که به دیدگاهت مهمونمون میکنی.
چه عصبانی؟ماگیر دادیم؟به هر حال به خاطر خوذش گفتیم.تازه من که تو کامنتم گفتم ببخشید دخالت کردم.نمیدونستیم بهتون بر میخوره یا ناراحت میشین.  با یه نکته ساده .تازه خانم ها و دختر ها یه سری تجربه دارن راجب اینچیزا که شما ندارین.و بد نیس به نظرم اگه به عکسا نگاه ذره بینی و دقیق داریم.(شکلک تعجب بزرگ)
+بازم معذرت.از این به بعد اصن نکات ظریف عکسارو نمیگیم سرپوش میزاریم رو نگاه ظریف زنانمون و مث اقایون کلی مینگریم.خخخخخخ.
+فک کنم حسااابی دلتون واسش تنگ شده هااا.خخخ.بهونه گیری میکنید اخه.بوس به لپاش.


پاسخ:
ستاره جان، لحنم بیشتر طنز بود تا عصبانیت. اتفاقا ممنونم از اینکه بهم کمک میکنید که پدر بهتری باشم.
دلمم حسابی برای دخترام تنگ شده.
راستی اره مام میدونیم که تو خونه و اینا موهای قشنگش بازه .اینم میدونیم که موهاشونو باید دختر کوچولو ها جمع کنن از جلوی چشاشون و توی مهمونی و اینا میبندن.ولی اون فقط یه تدکر کوچولو بود واسه سفت نبستن زیاد و مداوم که خدایی نکرده باعث سردرد نشه.
اونم واسه این گفتم چون دیدم شما خودتون خیلی دقیق و فهمیده هستید گفتم مام دقیق نگاه کنیم خلاصه.خخخ.بازم عذر.ایشالا اونقدر گیسوانش بلندو زیبا بمونه همیشه بشه مث راپونزل و شما عطر زندگی رو حس کنین با بوییدن موهای قشنگش. خدا براتون حفظش کنه. نازگل دخترو.راستی موهای خودمنم بلنده از بچگی پر پشت و بلند بود.خخخخ.خرگوشی و شکلاتی و اینام میبستم تازه.خخخ.
پاسخ:
ممنون ستاره قشنگ.
خدا موهاتو برات حفظ کنه
اخییی .نمیشه شمام برین پیششون؟
پاسخ:
نه, چون مسوول برگزاری اردوی نوروزی رقیبای شما هستم. هر چند آبی ازشون گرم نمیشه
خسته نباشید  الهی.منم از صب میخوندم  (تو خونه البته) تا این موقع ها.این ساعتا دیگه  لو باتری میشم استراحت میام نت.خخخ.
نه بابا فک کنم اونا (تهرانی ها)ابگرمکنشون قویه.خخخ.اخه خیلی بیشتر به نظر میخونن.نمیدونم ولی.حالا مسئول کدوم موسسه هستین؟(چشمک)
پاسخ:
خسته نباشی خانوم کوچولو. از این زمانات خوب استفاده کن. 
مسوول موسسه که نیستم. اما برگزاری و اداره اردوی نوروزی گردن منه. یه مجتمع آموزش در شمال غرب تهران
میدونی اقای پدر من با قهر کرده بودم دیدم تو میتونستی بهتر به من مشاوره بدی ولی ندادی

عیدت مبارک ارزو میکنم تو این سال از ته دل بخندی
پاسخ:
لیلی جان، اگز من کوتاهی کردم ازت معذرت میخوام. چندبار رفتم به سمت نوشتن یه چیزایی برات اما به نظرم رسید خودت باید تصمیم بگیری چه واکنشی داشته باشی. ولی واقعا برات حرف دارم. 
سال نوی تو هم مبارک درکنار همسر و دختر کوچولوت شاد باشید.
راستی گوش فندقی رو سوراخ نکردی؟
اگر نکردی که باید برایت بگویم خیلییییییییییی اشتباه کردی ولی تا دیرتر نشده بروید البته اگر خجالت نمیکشیا
پاسخ:
لیلی خانم گل، نمیدونی سر این موضوع سوراخ کردن گوش چه اخم و تخمی راه انداختم. وگرنه مادر خانومم همون ماه اول این عمل قبیح انجام داده بود.
من مخالف اینکارم. یه دختر بچه چه تصوری از گوشواره داره؟ چه لطفی براش داره؟ ما گوش بچه رو احتمالا برای دل خودمون سوراخ میکنیم. وقتی بزرگتر شد خودش میتونه در این باره تصمیم بگیره.
سلاااام جناب پدر..
کااااااملادرک می کنم حالتون رو.. تو خونه ما هم پسرا رفتن شمال بدون من! واقعا مرگ بر پایان نامه... البته تهدیدشون کردم که سه چهار روزه برگردن..
من عااااشق این خانوم کوچولوی شما شدم،ایشالا خدا برای هم حفظ تون کنه.. با اون مورد 12 تا دقایق طولانی خندیدم.. خیلی بامزه و خلاقانه س تفکر دخترتون.. خنده دارتر باباشه که میاد این چیزای ضایع رو تعریف می کنه.. من جای شما بودم همه ی این وبلاگ و وقتی بچه م بزرگ شد میدم بخونه، کیفش و ببره.. مخصوصا این حرفای مورددار باحال شو..
من با اجازه تون وبلاگ شما رو به عنوان یه الگوی خوب به همسرگرامیم معرفی کردم تا بیش از اینها حواسش و بده به پسرمون.. 
پاسخ:
واااااوووو... الان چقدر منو تحویل گرفتی. فک کنم رقم زوجایی که منو میخونن به ۳ رسید.
راستش هما برنامم هم همینه. امیدوارم اونم این وبلاگ ادامه بده... شاید برای فرزندش مثلا. بانمک میشه بنظرم. یه وبلاگ موروثی!!
راستش خود من سر این مورد ۱۲ کلی خندیدم. حیفم اومد شیرین زبونیشو اینجا ننویسم.
امیدوارم تو انجام پایان نامه اتون موفق باشید
خواهش میکنم قابل تونو نداره، البته اینکه شوهرم وبلاگ تونو میخونه یه جورایی به ضررم شدا.. از اون روز گیر داده اگه تو هم یه دونه از این دخترای عروسک بابا برام بیاری منم همینجوری شیش دنگ حواسمو میدم بهش و ده برابر آقای پدر قربونش میرم و چاکرش هم هستم.. این عکسای خوشگل و ناناز فندق تونو هم که میبینه هی میشینه جلوی من و آه حسرت میکشه.. ینی یه مرد تحصیلکرده باشه و اینهمه بین دختر و پسر فرق بذاره؟؟؟ من که هم دختر دوستم هم پسر دوست.. نمیفهمم شوهرم چرا اینقد سینه سوخته ی به قول خودش دختر باباس..
این وبلاگ موروثی خیلی باحال بودا..
پاسخ:
خب پس وبلاگ من شد چوب دو سر!؟
مگه مردای تحصیلکرده نمیتونن دختر دوست باشن؟
جدا از شوخی برای ما فرق نمیکرد اما به شخصه فکر میکنم بزرگ کردن دختر کار سخت تریه. اونم توی جامعه ما
و در مورد گوش فندقی یک پا دیوانه ای ها میدونستی
گوش دخترم رو 12 ساعتش بود که سوراخش کردن خودم کنارش بودم بچم آخ نگفت
بچه تا بچه است دردها برایشان معنی خاصی ندارد البته الان دیگر برای فندق خیلی دیر است بیچاره بچه با طرز فکر تو چه میکنههههههههههههههه
پاسخ:
با طرز فکر من حال میکنه. مطمین باش. 
وای خدا فینگیلا ببین .چه خوشتیپم هست این فندق خانوم .پیداس بابا مامانش خوش سلیقنا
پاسخ:
ممنونم از لطفت. مادرش خوش سلیقه اس البته. منم که تابع سلیقه همسر هستم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی